شناسهٔ خبر: 67817876 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتقای ۱۶ پله‌ای آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: آزمایشگاه این سازمان در دهمین دوره ارزیابی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در بین ۶۵۳ مرکز آزمایشگاهی بررسی شده، رتبه سیزدهم را به دست آورد که نسبت به سال قبل ۱۶ پله پیشرفت داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، «سهیلا نیلویل» افزود: بیش از یک‌هزار و ۷۵۰ مرکز آزمایشگاهی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فعالیت می‌کنند که در دهمین دوره ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو با بررسی دستاوردهای ۹۷۰ آزمایشگاه، ۶۵۳ مرکز آزمایشگاهی در فرآیند ارزیابی قرار گرفتند و رتبه‌بندی شدند و آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این بین رتبه سیزدهم را کسب کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال آینده با استقرار گواهینامه ISO۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه‌های تهران و کرج و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی بتواند جزو پنج آزمایشگاه برتر کشور معرفی شود.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سال ۱۳۹۶ رتبه ۱۰۴، در سال ۱۳۹۷ رتبه ۱۷۲، در سال ۱۳۹۸ رتبه ۱۹ ، در سال ۱۳۹۹ رتبه ۱۵ را داشت که در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دلیل بازسازی آزمایشگاه به ترتیب به رتبه‌های ۲۴ و ۲۹ رسید و در سال ۱۴۰۲ سیزدهم آزمایشگاه معتبر کشور شناخته شد.

وی عنوان کرد: مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی بر اساس معیارهایی همچون «مشتری مداری»، «فعالیت شبکه‌ای» و «کارکرد» مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که بر اساس عملکردشان تا حد نصاب یکهزار امتیاز نهایی دریافت می‌کنند. برای معیار مشتری مداری سقف ۲۵۰، فعالیت شبکه‌ای ۳۰۰ و کارکرد ۴۵۰ امتیاز دریافت می‌کنند.

به گفته نیلویل، بر اساس نتایج دهمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های عضو، بنیاد علوم کاربردی رازی با ۷۳۶ امتیاز در جایگاه نخست این ارزیابی قرار دارد و به ترتیب شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد با ۷۲۴ امتیاز و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با ۷۲۳ امتیاز، در رتبه‌های دوم و سوم این ارزیابی قرار دارند.

نظر شما