شناسهٔ خبر: 67817278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کشف و معدوم سازی اقلام دارویی دامپزشکی قاچاق در مرز شلمچه - اکونی

اقتصاد ایران: خرمشهر - رییس اداره دامپزشکی خرمشهر گفت: اقلام دارویی دامپزشکی قاچاق به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال در مرز شلمچه کشف و با دستور مقام قضایی معدوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم داودی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: محموله داروی دامپزشکی با هماهنگی هنگ مرزی مستقر در مرز شلمچه به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی افزود: این محموله شامل انواع قرص، کپسول و محلول‌های دامپزشکی بوده که به دلیل نداشتن مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشور و عدم رعایت شرایط نگهداری و حمل و نقل مناسب، توسط کارشناسان دارو و درمان اداره دامپزشکی خرمشهر غیرقابل مصرف تشخیص داده و با اخذ دستور مقام قضائی تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر با اشاره به اینکه مصرف داروهای مناسب و مجاز در درمان بیماری‌ها یکی از اساسی‌ترین موارد داشتن دام سالم و عاری از بیماری است، گفت: مصرف داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته باعث عدم درمان مناسب دام و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می‌شود.

وی تصریح کرد: ضروری است دامداران ضمن خرید دارو و سموم دامپزشکی از مراکز معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی، به تاریخ مصرف دارو دقت و از مصرف داروی تاریخ گذشته برای درمان دام خودداری کنند.

نظر شما