شناسهٔ خبر: 67816360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفاوتی نباید بین اقشار جامعه از نگاه امامان جمعه سمنان وجود داشته باشد

سمنان - ایرنا - مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان گفت: دفتر امامان جمعه به مامن امن اقشار مختلف جامعه تبدیل شود و امامان جمعه به جایگاهی برسند که همه افراد از نگاه‌شان یکسان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: برای امامان جمعه در ۱۴ حوزه در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگی وظیفه تعریف شده است و شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه بر عملکرد آنان نظارت دارد.

مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه سمنان با اشاره به ضرورت تحلیل بر چرایی بالا بودن آمار طلاق در این استان گفت: شورای عالی فرهنگی از جمله پایگاه‌ها برای انجام وظیفه امام جمعه در حوزه فرهنگ و خانواده است و انتظار می‌رود در این نشست‌ها حضور پررنگ و فعال داشته باشند.

وی تاکید کرد: جمع جامعه نخبگانی واقعیت‌ها را به گوش امامان جمعه برسانند تا امامان جمعه با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم همراهی کنند.

برپایی نماز جمعه در ۱۹ نقطه استان سمنان

حجت الاسلام فاطمی‌نیا با بیان اینکه گویاترین سنگر حفظ ارزش‌های اسلامی و تثبیت اعتقادات تربیون نماز جمعه است، اظهار کرد: نمازجمعه در ۸۹۰ نقطه کشور و ۱۹ نقطه سمنان برگزار می‌شود.

تفاوتی بین اقشار جامعه از نگاه امامان جمعه سمنان نباید وجود داشته باشد

وی ابراز کرد: افزایش کمّی شمار مناطق اقامه نماز جمعه در سمنان مدنظر نیست و کیفیت بخشی، افزایش شمار مخاطبان و احیای ابعاد فضیلتی نماز جمعه، تقویت کارکردهای فرهنگی و تکریم خادمان و فرصت‌آفرینی برای جذب مخاطبان جدید مدنظر است.

وی با تاکید بر اینکه مرز بین مردم و امامان جمعه باید برداشته شود و مانعی در این میان نبایدوجود داشته باشد، ابراز کرد: ۱۲ امام جمعه از اواسط سال ۱۳۹۹ تا کنون در سمنان تغییر کردند و در جابه‌جایی‌ها انتصاب افراد بومی و افراد با سن و سال مناسب، مدنظر بوده است.

مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه سمنان گفت: تجلیل از پیشکسوتان در مسوولیت امامان جمعه و خادمان و همچنین فراخوان جذب خادمان افتخاری در نمازجمعه از جمله برنامه‌های گرامیداشت پنجم مرداد سالروز گرامیداشت نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

درنظرگرفتن ابعاد مختلف در ساخت مصلاها

وی بیان کرد: مصلا از محل بیت‌المال ساخته می شود و نیازمند نگهداری برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها است و بر این اساس، در ساخت مصلا باید با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف کار مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی، ساخت مصلای سمنان دارای پیشرفت فزیکی ۴۵ درصد است و ساخت مصلا در شهرهای شاهرود، دیباج، شهمیرزاد نیز در دست پیگیری و میانگین پیشرفت فیزیکی اجرای عمرانی آنها بین ۵۰ تا ۵۵ درصد دارد.

مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه سمنان، وجود مصلا در حاشیه شهر از کارکرد آن می‌کاهد و باید ساخت مصلا در نزدیکی تمرکز جمعیت شهری و جذب کودکان نیز با ایجاد جاذبه مورد توجه باشد.

اولین نماز جمعه در تاریخ انقلاب اسلامی روز پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ برابر با سوم ماه مبارک رمضان و به امامت مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی اقامه شد.

نظر شما