شناسهٔ خبر: 67816316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

واردات بی‌رویه جو موجب نارضایتی کشاورزان شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه جو تولیدی در کشور ۷۵ درصد نیاز را رفع می‌کند گفت: واردات بی‌رویه این محصول موجب ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان شده و آن‌ها را ناراضی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علیرضا مهاجر ظهر امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۳۰ درصد مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده و طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه مابقی مطالبات تا پایان شهریور سال جاری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی افزایش تولید و خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته را یک رکورد برای دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹ میلیون تن گندم به ارزش ۵۳ همت خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد دو برابری خرید دانه‌های روغنی، اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۲۴۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شد.

مهاجر تاکید کرد: در سال زراعی جاری کشاورزان سطح کشور چهار میلیون تن جو تولید کرده‌اند اما متأسفانه واردات بی رویه موجب نارضایتی کشاورزان شده است.

وی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان برنامه خرید تضمینی جو را داشته‌ایم تا بخشی از مشکلات کشاورزان در این راستا کاسته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از واردات جو انتقاد کرد و افزود: واردات جو بی برنامه انجام می‌شود که این موضوع مشکلاتی در کشور برای حوزه کشاورزی و دام پروران وارد کرده است.

مهاجر تاکید کرد: جوی تولیدی کشور حدود ۷۵ درصد نیاز خوراک دام را تأمین می‌کند، اما واردات و سایر مشکلات این موضوع را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

نظر شما