شناسهٔ خبر: 67815898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه: با انجام اقدامات پیشگیرانه، جمعیت کیفری استان‌ها کاهش پیدا می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه گفت: نتیجه اقدامات پیشگیرانه فوری نبوده و آثار آن ممکن است چندین سال بعد نمود پیدا کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان-اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سخنگوی قوه قضاییه در سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری، با کارکنان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات دادگستری استان جهت اثرگذاری بیشتر، نیازمند باور قلبی به پیشگیری از وقوع جرم و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است گفت: کارکنان زیرمجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سراسر استان، باید باور قلبی به مباحث پیشگیرانه داشته باشند که قطعاً اینگونه است.

سخنگوی قوه قضاییه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه کارکنان در عرصه خطیر پیشگیری خاطرنشان کرد: مسلماً پیشگیری بهتر از درمان است و لازم است به این حوزه، توجه بیشتر شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه برنامه‌های مصوب باید به موقع به استان‌ها ابلاغ شود خاطرنشان کرد: برای انجام هر چه بهتر برنامه‌های مصوب و فوق‌العاده معاونت، نیاز به همکاری با دیگر ادارات هست که لازم است، این همکاری بیش از پیش تقویت شود.

جهانگیر در ادامه افزود: قطعاً با انجام اقدامات پیشگیرانه، جمعیت کیفری استان‌ها کاهش پیدا می‌کند اما باید به این نکته توجه داشت که نتیجه اقدامات پیشگیرانه فوری نبوده و آثار آن ممکن است چندین سال بعد نمود پیدا کند.

وی در بخشی از سخنان خود به سامانه سجام (معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم) اشاره کرد و گفت: شیوه گزارش‌دهی در این سامانه باید منسجم‌تر شود و در نظر است با بروزرسانی، سامانه بهتری در دسترس قرار گیرد.

جهانگیر در پایان با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان معاونت متناظر برتر در کشور در سال ۱۴۰۲ برگزیده شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسیر در سال‌های آتی طی شود.

انتهای پیام/

نظر شما