شناسهٔ خبر: 67815768 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دومین قسمت مستند «آشنای نا آشنا» فیلمی درباره حسین انصاریان روی آنتن می‌رود + فیلم

فیلم «آشنای ناآشنا» روایتی جدید از اندیشه و آثار علمی استاد حسین انصاریان است که قسمت دوم و پایانی آن پنجشنبه چهارم مردادماه ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «آشنای نا آشنا»، بیست و دومین فیلم از مجموعه مستندهای «آیینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ واندیشه شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی محراب محمدزاده ازقاب این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

محراب محمدزاده کارگردان این مستند با اشاره به درونمایه دومین قسمت این فیلم گفت: در قسمت پایانی مستند «آشنای نا آشنا» مخاطبان، نظارهگر روایت جمعی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه درباره آثار حکمی، عرفانی و قرآنی استاد حسین انصاریان خواهند بود که این استادان با نگاهی دقیق و تحلیل میراث مکتوب این محقق و نویسنده پرکار ایرانی را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه استاد انصاریان درطول دوران تحصیل خود در خوانسار، قم و تهران در محضر بزرگ‌ترین حکما و فقهای عصر حضور داشته‌اند در بخش‌هایی از فیلم جایگاه و اهمیت این بزرگان در سپهر علمی و فرهنگی ایران، همچنین تأثیرآنان بر شخصیت علمی استاد انصاریان به تصویر کشیده شده است.

محمد زاده در پایان گفت: منوچهر صدوقی س‌ها مدرس و پژوهشگر حکمت و عرفان اسلامی، محمد اسفندیاری اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار و کتابشناس، محمد علی مهدوی راد استاد دانشگاه تهران و قرآن پژوه، امیر و محمد انصاریان فرزندان استاد انصاریان و سید ضیاالدین پورمحمودیان مدیرموسسه دارالعرفان درباره اندیشه و آثار قرآنی، حکمی و عرفانی استاد حسین انصاریان سخن گفته اند.

گفتنی است «آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ واندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

mp4
انتهای پیام/

نظر شما