شناسهٔ خبر: 67815523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل تیراندازی فومن در شیراز دستگیر شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان فومن واقع در غرب گیلان از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی فومن در شهر شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ حمیدرضا فیضی روز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی در پی وقوع یک فقره درگیری، تیراندازی و زخمی شدن یکی از شهروندان در شهرستان فومن، بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد عامل اصلی درگیری با شلیک گلوله سلاح گرم یکی از اقوام خود زخمی و قبل از حضور ماموران از محل متواری شده است، افزود: برابر بررسی‌های تکمیلی پلیس محل اختفاء متهم ۳۰ ساله و همدستش در شهر شیراز شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت عمومی با اخذ نیابت قضائی به استان فارس عزیمت و پس از دستگیری، متهم و همدستش را به شهرستان فومن منتقل کردند، بیان کرد: با اعتراف متهم، همدست دوم وی نیز در شهرستان فومن دستگیر و یک قبضه سلاح جنگی به همراه هفت فشنگ اسلحه مربوطه از مخفیگاه او کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: پلیس با قدرت و اشراف کامل با هرگونه ایجاد ناامنی و قدرت‌نمایی مقابله می‌کند تا امنیت و آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد.

دستگیری ۳۲ سارق و مالخر تجهیزات انتقال نیرو در گیلان

بنا بر گزارش دیگری از پایگاه خبری یادشده جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: در اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان تجهیزات انتقال نیرو و مخابرات، ۲۷ سارق و پنج مالخر در گیلان دستگیر و به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

 سردار حسین حسن پور با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: امنیت، محصول یک فرآیند جمعی است و همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

وی افزود: در پی اجرای طرح عملیاتی ۲ روزه مبارزه با سارقان سیم برق و تجهیزات انتقال نیرو و مخابرات در گیلان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان گیلان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح با انجام اقدامات گسترده و طی عملیات‌های جداگانه، ۲۷ سارق و پنج مالخر شناسایی و دستگیر شدند، بیان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، سارقان به ۵۰ فقره سرقت اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان و خاطرنشان کرد: توجه مردم نسبت به هشدارها و توصیه‌های پلیس، نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

دستگیری ۳۳۴ سارق در لنگرود

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی لنگرود گفت: در چهار ماهه سال جاری، ۳۳۴ سارق در این شهرستان دستگیر و ۳۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته، ۳۵۰ فقره سرقت کشف و ۳۳۴ سارق دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: در این مدت سه هزار و ۸۴۱ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد ۴۳۰ واحد صنفی متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت در شهرستان لنگرود، ۷۹ کیلو و ۸۰۶ گرم انواع موادمخدر کشف و ۱۴۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: برابر هماهنگی‌های به ‌عمل آمده با مقام قضائی در برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان، ۶۲۰ دستگاه موتورسیکلت و هزار دستگاه خودرو به دلایل سرقتی بودن، داشتن دستور قضائی، عدم رعایت قوانین و مقررات، بی‌نظمی در عبور و مرور از جمله تخلفات حادثه‌ساز، حمل کالای قاچاق و موادمخدر، انجام سرقت و جابجایی اموال سرقتی توقیف شدند.

نظر شما