شناسهٔ خبر: 67815100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با تلاش جهادی کارکنان نیروگاه نکا در روزهای اوج مصرف:

ازمحدوديت توليد ناشي ازهجوم خزه وجلبکهاي دريايي درکوتاهترين زمان ممکن پيشگيري شد

صاحب‌خبر -
ازمحدوديت توليد ناشي ازهجوم خزه وجلبکهاي دريايي درکوتاهترين زمان ممکن پيشگيري شد

خبرگزاری آریا- مدیرنیروگاه بخار شرکت مدیریت تولیدبرق نکا ، هجوم جلبک ها و خزه های دریایی به سیستم تأمین آب خنک کاری واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نكا واحدهای بخار را با چالش محدودیت تولید و خروج واحدها مواجه کرد.

به گزارش خبرنگاراریادئرشهرستان نکا: سیدابوالقاسم محمدی قلعه مدیرنیروگاه بخار شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع این حادثه که از اوایل صبح روز دوشنبه اول مرداد ماه رخ داد، در اثرگرفتگی فیلترهای باند اسکرین 4 و کاهش سطح آب دریا، پمپ آب دریای واحد 2 بخار از مدار خارج و تولید این واحد در وضعیت ناپایدار قرار گرفت.

سیدابوالقاسم محمدی قلعه سری ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه کارکنان امور بهره برداری و تعمیرات نیروگاه بدون فوت وقت و با تلاش جهادی و اقدام به موقع در راه اندازی واش پمپ ها، شستشوی موشل فیلترها و تمیزکاری باند اسکرین 4، توانستند تا قبل از آغاز ساعات پیک مصرف ظهر شبکه، شرایط را مجدداً به حالت عادی برگردانند و پایداری تولید واحدها را حفظ نمایند.

وی افزود: پدیده رشد خزه ها و جلبک های دریایی با گرم شدن هوا افزایش می یابد و در صورت تلاطم آب دریا با هجوم به سمت پمپ خانه آب دریا، موجب گرفتگی فیلترهای بانداسکرین و تجهیزات سیستم خنک کاری نیروگاه می شود و به تبع آن سطح آب استخر مشترک کاهش یافته و منجر به خروج پمپ های آب دریا و محدودیت تولید برق می شود.

سیستم خنک کاری واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا از آب دریا، برای چگالش بخار خروجی از توربین ها در کندانسورها و برگشت مجدد آب مصرفی به سیکل بسته آب و بخار استفاده می کند.

 

 

نظر شما