شناسهٔ خبر: 67815034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میزبانی عربستان از المپیک ورزشهای الکترونیکی/ فرانسه میزبان المپیک زمستانی ۲۰۳۰

مهرداد میرزایی

توماس باخ در صد و چهل و دومین نشست کمیته بین‌المللی المپیک میزبانی عربستان در المپیک ورزشهای الکترونیکی و فرانسه در المپیک زمستانی ۲۰۳۰ را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اعضای کمیته بین‌المللی المپیک در صد و چهل و دومین نشست این سازمان در پاریس به اتفاق آرا تصمیم گرفتند تا ایجاد  المپیک ورزشهای الکترونیکی را اعلام کنند. بر این اساس اولین دوره المپیک ورزش های الکترونیکی در سال ۲۰۲۵ در عربستان برگزار می‌شود.

باخ از پیشرفت عربستان در ترویج ورزش و به ویژه مشارکت دختران و زنان در ورزش حمایت کرد.

همچنین آلپ فرانسه میزبان بازی های المپیک زمستانی در سال ۲۰۳۰ شد. اعضای کمیته بین المللی المپیک در صد و چهل و دومین نشست این سازمان در پاریس، فرانسه را میزبان این رویداد انتخاب کردند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: کمیته بین‌المللی المپیک مفتخر است اعلام کند که بازی‌های المپیک ۲۰۳۰ با رعایت شرایط کمیته بین‌المللی المپیک در کوه‌های آلپ فرانسه برگزار خواهد شد.

باخ قبلا گفته بود که دولت فرانسه نمی تواند تضمینی برای برگزاری المپیک ۲۰۳۰ ارائه کند.

در راستای این جلسه، امانول ماکرون نیز انتظاراتش را از کاروان فرانسه در این دوره بیان کرد و گفت: کارشناسان تخمین می زنند که فرانسه باید پس از آمریکا و چین در جایگاه سوم مدال ها قرار گیرد.

در طول هفت سال گذشته، ما در فرانسه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ایم که هرگز قبلا رخ نداده بود. اصلاحات زیادی انجام داده‌ایم، روی عملکرد ورزشکاران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و امیدوارم نتیجه بگیریم و بین ۵ کشور اول در جدول مدال‌ها باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما