شناسهٔ خبر: 67814921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پرداخت ۱۸.۹ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان دیری

رئیس بهزیستی شهرستان دیر از پرداخت مبلغ ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره در بخش اشتغال‌زایی برای ۱۹۰ نفر مددجوی بهزیستی شهرستان دیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیرانوش دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر با بیان اینکه بهزیستی دیر هیچ مددجویی پشت نوبتی ندارد اظهار داشت: افرادی که تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرند در دو بخش مستمر و غیرمستمر هستند، خدمات مستمر پرداخت ماهیانه و خدمات غیر مستمر ارائه کمک هزینه معیشت به نیازمندان است. مبلغ مستمری ماهیانه مددجویان بهزیستی بر اساس پرونده در کمیته توانبخشی و گزارشات مداخلات مددکاری از جمله تعداد افراد خانوار تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته بهزیستی فرصتی برای بیان خدمات این نهاد به جامعه هدف و مردم است یکی از طرح‌های این مجموعه را توانمندسازی خانوارها اشتغال‌زایی دانست و اضافه کرد: سال گذشته مبلغ 18 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات اعتباری با بهره کم در بخش اشتغال‌زایی برای 190 نفر تخصیص یافت و پرداخت شد.

رئیس بهزیستی شهرستان دیر پرداخت 100 درصدی بیمه پیش فرمایی و کارفرمایی، مجوز استخدام معلولان در ادارات، پرداخت کمک مسکن و اجاره بها در قالب وام و تسهیلات و خدمات به معتادان بهبودیافته را از دیگر طرح‌ها در شهرستان دیر اعلام کرد. طرح غربالگری بینایی، شنوایی و اضطراب زیر 6 سال، ارائه خدمات اورژانس اجتماعی در 550 عملیات، مناسب‌سازی معلولین در منزل، پرداخت حق پرستار از خدمات این اداره در سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد یک‌هزار و 260 معلول جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی و بینایی و اعصاب و روان در شهرستان دیر از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند هستند و 3 هزار نفر تحت حمایت و پوشش بهزیستی شهرستان دیر قرار دارند. برای ساخت مسکن امسال 200 میلیون تومان وام و تسهیلات با 4 درصد کارمزد به مددجویان پرداخت می‌شود.

دارایی با اشاره به 198 خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان دیر فاقد مسکن گفت: در حال حاضر 198 خانوار تحت پوشش خدمات این نهاد فاقد مسکن و 115 خانوار نیز اجاره‌نشین هستند که از افراد خیر و خیرخواه تقاضا می‌شود برای کمک به مددجویان بهزیستی و مشارکت در امر خیر ، بهزیستی شهرستان دیر را یاری دهند. در شهرستان دیر 3 مؤسسۀ خیریه فعال و 4 مرکز مثبت زندگی فعال و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/190

 

نظر شما