شناسهٔ خبر: 67814474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه قضا اهتمام خود را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به کار گرفته است

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان پزشکی قانونی به نمایندگی از رییس قوه قضاییه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع کشاورزان و تولیدکنندگان گفت: دستگاه قضا به ویژه در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود و در احکامی که از سوی قضات در این خصوص صادر می‌شود به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس مسجدی آرانی روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری حمایت از بخش تولید را از مهمترین رسالت‌های قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: معتقدیم اقتصاد کشور و امنیت غذایی ما در گروه تلاش فعالان بخش کشاورزی است و در همین راستا در حمایت از بخش تولید هرچه در توان داریم به میدان آورده و توجه ویژه‌ای به این بخش داریم.

وی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، تصریح کرد: دستگاه قضا در کنار مردم است و بی‌شک برای تحقق شعار از ظرفیت‌های مردمی در بخش تولید حمایت می‌شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: کشاورزان، دامداران و سایر فعالان حوزه بخش کشاورزی از افتخارات این کشور هستند و رفع مطالبات و مشکلات آنها را جزو وظایف خود می‌دانیم و آن مواردی که در حیطه اختیارات قوه قضاییه است را مستقیم ورود کرده و درصدد رفع آن خواهیم بود و مواردی که مربوط به بخش قوه مجریه و مقننه باشد را رییس دستگاه قضا در جلسه سران قوا به نهادهای متولی منعکس می‌کند.

رییس سازمان پزشکی قانونی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که به جد پیگیر آن هستیم رفع اختلافات بین‌دستگاهی است چراکه معتقدیم در سایه این اختلافات آن بخشی که بیش از همه متضرر می‌شود مردم هستند.

نماینده ویژه رییس قوه قضاییه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در ادامه دموراژ کشتی ( تاخیر در تخلیه بار روی کشتی) را جزو خطوط قرمز قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: بنا بر آنچه گفته می‌شود تخلیه بار در گمرکات و انبارهای کشور به‌روز است و در این خصوص به جد نظارت می‌شود.

مسجدی تصریح کرد: تاکید ما بر این است که بار کشتی‌ها باید در اسرع وقت و بر اساس زمان تعیین شده قانونی تعیین تکلیف شود و اگر چه گفته می‌شود تخلیه بار کشتی‌ها در گمرکات به روز است اما چنانچه هر شخصی گزارش تخلفی در این خصوص داشته باشد اعلام کند تا در کوتاه‌ترین زمان به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: قوه قضاییه نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارد و بخش تولید این اعتماد را داشته باشد که چنانچه مواردی خلاف قانون وجود داشته باشد با جدیت به آن رسیدگی می‌شود.

نماینده ویژه رییس قوه قضاییه در سفر به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مطالبات فعالان بخش کشاورزی در خصوص امهال تسهیلات بانکی، اعلام قیمت شیر، پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی و ترخیص دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی از گمرکات برای پیگیری به بخش‌های مربوطه اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه روز چهارشنبه سوم مردادماه از طریق فرودگاه شهرکرد وارد چهارمحال و بختیاری شد.

در سفر یک روزه رییس قوه قضاییه به چهارمحال و بختیاری و سایر مسوولان عالی قضایی، برنامه‌هایی در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان چهارمحال و بختیاری، ترتیب داده شده است.

نظر شما