شناسهٔ خبر: 67814436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

نام خیابان پاستور شرقی به شهید رئیسی تغییر کرد

تهران ـ ایرناـ آیین نامگذاری و پلاک‌کوبی خیابان و بزرگراه شهید آیت الله رئیسی پس از پایان جلسه هیات دولت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آیین نامگذاری و پلاک کوبی خیابان و بزرگراه شهید آیت الله رئیسی امروز(چهارشنبه) پس از پایان جلسه هیات دولت با حضور علیرضا زاکانی شهردار، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و برادر رئیس جمهور شهید در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

مهمتر از نامگذاری خیابان به نام شهید رئیسی، یادآوری وی در اذهان دولتمردان است

مهدی چمران در سخنانی گفت: کمترین کاری که برای شهدا می توان کرد نامگذاری خیابان‌ها به نام آنهاست تا یاد و نام و راه آنان برای همیشه در یاد ما باقی بماند.

وی افزود: نام شهید رئیسی در هر حالت در یاد و ذهن ما می‌ماند و وی مردی الهی است و مردم ما برای همیشه نام چنین مردانی را گرامی خواهند داشت.

رئیس شورای شهر تهران با یادآوری اینکه شورای شهر تهران یک خیابان و بک بزرگراه را به نام شهید رئیسی نامگذاری کرد تا همه دولتمردانی که در این منطقه می آیند نام وی را در ذهن داشته باشند و انشالله بتوانند در آینده هم تصمیمات مناسبی برای مردم ما در دولت بگیرند،  خاطرنشان کرد: بخش شرقی بزرگراه بعثت تا میدان خراسان ـ به سوی مشهد مقدس زادگاه شهید بزرگوار ـ به نام شهید آیت الله رئیسی نامگذاری شد.

چمران اظهار کرد: این کمترین کاری است که می توان انجام داد مهمتر از آن، این است که راه شهید ادامه یابد؛ یادبود گرفتن برای شهید نفعی ندارد او «عند ربهم یرزقون» است این ما هستیم که باید یاد شهید را برای خود یادآوری کنیم و از مسیر منحرف نشویم. راه شهدا همان راه امام حسین(ع) است.

مرتضی طاهری  مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و یادآوری خاطرات شهید آیت‌الله رئیسی در خدمت‌رسانی به مردم پرداخت

به گزارش ایرنا، پیش از این و دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نامگذاری معبری به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی و تصویب شد.

بر همین اساس، بزرگراه بعثت و خیابان پاستور شرقی در تهران به نام شهید رئیسی نامگذاری شد.

نظر شما