شناسهٔ خبر: 67814206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نتانیاهو: حضور نیروها در فیلادلفیا، حماس را به اجرای مرحله دوم توافق مجبور می‌کند

سپیده حسینی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که باقی ماندن نیروهای ارتش این رژیم در محور فیلادلفیا، حماس را به اجرای مرحله دوم قراردادی که به آن اشاره داشت، مجبور خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به میانجی‌ها گفته‌ است باقی ماندن نیروهای ارتش در محور فیلادلفیا، جنبش حماس را برای اجرای مرحله دوم توافق احتمالی تحت فشار می‌گذارد.

روز سه‌شنبه یک منبع عالی‌رتبه مصری در گفتگو با شبکه خبری «القاهره» افشا کرد: خبرهای منتشر شده از سوی اسرائیل درباره وجود توافق‌ها یا یادداشت‌تفاهم‌هایی با اسرائیل درباره محور فیلادلفیا بی‌اساس هستند.

روزنامه عبری معاریو به نقل از «اوریت استروک» وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نوشت، «اگر ارتش از ۲ محور نتزاریم و فیلادلفیا عقب‌نشینی کند، کابینه را منحل خواهیم کرد.»

پیشتر روزنامه «نیویورک‌تایمز» آمریکا به نقل از برخی مسوولان رژیم صهیونیستی و یک دیپلمات ارشد غربی از گفتگوهای محرمانه میان رژیم صهیونیستی و مصر درباره عقب‌نشینی احتمالی سربازان ارتش این رژیم از مرزهای مشترک میان نوار غزه و مصر به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس با جنبش حماس خبر داده بود.

نتانیاهو: حضور نیروها در فیلادلفیا، حماس را به اجرای مرحله دوم توافق مجبور می‌کند

محور فیلادلفیا یا همان محور صلاح‌الدین یک نوار مرزی به طول ۱۴.۵ کیلومتر از دریای مدیترانه تا گذرگاه کرم ابوسالم در اراضی فلسطین است که پهنای آن تنها چند صد متر بوده و بر اساس توافق کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۹ میان قاهره و تل‌آویو به امضا رسید، منطقه حائل محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما