شناسهٔ خبر: 67814038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری اولین کارگاه آموزشی کارشناسان حقوقی منطقه یک سازمان بیمه  سلامت ایران  در گلستان

مریم شریفی

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از برگزاری اولین کارگاه آموزشی کارشناسان منطقه یک کشوری سلامت به میزبانی استان گلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 سیدمحمد حسینی صبح امروز چهارشنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ در کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین، مقررات و نحوه انعقاد قرارداد با بیان اینکه استان گلستان رتبه ۱۴ در کشور از نظر تعداد بیمه شدگان را دارد، اظهار کرد: تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت گلستان تا پایان خرداد ماه به صورت کلی یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۷ نفر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: در مجموع ۵۸ درصد جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۳ درصد از این تعداد به صورت کاملاً رایگان از خدمات بیمه ای این سازمان بهره‌مند می‌شوند.  
حسینی با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت بیمه شده استان گلستان ساکن روستاها هستند، افزود: پوشش بیمه‌ای درمان ساکنین محلات کم برخوردار شامل ۴۰ منطقه  به تعداد ۲۴۷ هزار و ۲۴۰  نفر است، همچنین تعداد هزار و۲۴۱ نفر اتباع خارجی از وزارت کشور معرفی شده که تحت پوشش قرار گرفته‌اند. 

برگزاری اولین کارگاه آموزشی کارشناسان حقوقی منطقه یک سازمان بیمه  سلامت ایران  در گلستان

وی ادامه داد: برای تعداد ۹۰ نفر معرفی نامه‌های بیمارستانی که تعداد ۷۶ نفر از آن‌ها تحت عنوان مجهول الهویه عضو بهزیستی هستند و مابقی از زندانیان هستند، صادر شد. 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: میزان پراکندگی پزشکان و مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد ما تا تیرماه سال جاری یک هزار و ۲۶۳ مورد است که نزدیک به ۷۰ درصد از مؤسسات ما در شهرهای گنبد و گرگان قرار دارد و در سطح ملی نیازمند هستیم که مؤسسات به شکل متناسب در سطح استان‌ها توزیع شوند.

سیدعبدالرحیم ترابی مدیر کل حقوقی و امور قراردادهای سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه افزود: وزارت بهداشت حجم وسیعی از موضوعاتی  که به نوعی با همه بخش‌های زندگی ما در ارتباط است از قبل از تولد و تا زمان مرگ را در بر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: اگر نگاهی به قوانین و مقررات داشته باشیم تفکری که از قدیم الایام وجود داشته و در کشورهای پیشرفته نیز به آن توجه می‌شود این است که بهداشت و سلامت بخشی از نظم عمومی و امنیت ملی و بین‌المللی است که اگر مورد تهدید قرار بگیرد در حقیقت حیات آن ملت مورد تهدید قرار گرفته است.

ترابی اضافه کرد: تمام بخش‌های سازمان نیازمند این است که به صورت اجمالی از یکدیگر آگاهی داشته باشند زیرا تمامی بخش‌ها بر عملکرد مجموعه اثرگذاری دارند و نیاز است که بخش حقوقی هم به عنوان یکی از حوزه‌های مهم تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما