شناسهٔ خبر: 67813778 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توسعه: ورزشگاه آزادی با الزامات AFC بازسازی می‌شود + فیلم

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: آنچه درباره بازسازی ورزشگاه آزادی باید گفت این است که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در آن رعایت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازسازی ورزشگاه آزادی که از اولویت زیادی برخوردار بود و هست در حال انجام است، می‌توان گفت تا قبل از سال ۱۴۰۲ اگر تعمیراتی در ورزشگاه آزادی صورت گرفته جزیی بود و در سال ۱۴۰۲ هم در فرایندی تعمیرات انجام شد، اما بعد از آن فرایند بازسازی این مجموعه را به قرارگاه خاتم تحویل دادیم و کارها به صورت جدی پیش می‌رود.

مدیرعامل شرکت توسعه: ورزشگاه آزادی با الزامات AFC بازسازی می‌شود + فیلم

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری قراردادی با قرارگاه خاتم منعقد کردیم و با سرعت بازسازی ورزشگاه آزادی در حال طی شدن است، در حوزه عملیات اجرایی با مشکلاتی روبرو بودیم، به عنوان مثال برخی مسابقات فوتبال باید در این ورزشگاه برگزار می‌شد. کارگاه را به صورت جدی در تاریخ چهاردهم تیرماه در اختیار دوستان قرار دادیم و آنها با جدیت کار خود را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توسعه: ورزشگاه آزادی با الزامات AFC بازسازی می‌شود + فیلم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطر نشان کرد: آنچه درباره بازسازی ورزشگاه آزادی گفت این است که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در آن رعایت می‌شود. به عنوان مثال تونل جایگاه خبرنگاران،cip،vip ، جایگاه معلولان همه با استانداردهای ویژه بازسازی می‌شود.

طلا تصریح کرد: اسکوربورد دیگری در ورزشگاه آزادی نصب خواهد شد چرا که یک سوم افرادی که برای تماشای مسابقات فوتبال بر روی سکوها حاضر می‌شدند نمی‌توانستند اسکوربوردی که در حال حاضر نصب است را تماشا کنند، نور ورزشگاه از ۱۸۰۰ به ۲۵۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد، صوت به صورت کامل تقویت خواهد شد و ضمن آنکه اسکوربورد به دستگاه Var متصل می‌شود. سکوها آماده و پله‌های اضطراری در نظر گرفته شده و امیدوارم تا پانزدهم شهریور برای حضور تماشاگران آماده کنیم. در بازسازی ورزشگاه آزادی مقاوم‌سازی، استانداردسازی و معماری اتفاق می‌افتد. این قسمت که تمام شد بعد قسمت شرقی و بعد از آن هم بخش‌های شمالی و جنوبی را ترمیم خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه: ورزشگاه آزادی با الزامات AFC بازسازی می‌شود + فیلم

وی اعلام کرد: جا دارد از جناب دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، مجموعه سازمان برنامه بودجه، وزیر ورزش و جوانان، قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار و تمام آنهایی که کمک کردند تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: به صورت تقریبی قراردادی که برای بازسازی ورزشگاه آزادی با فرماندهی قرارگاه خاتم بستیم بازسازی کل ورزشگاه آزادی به مدت ۱۸ ماه است. ۲ موضوع در انجام این اتفاق که در موعد مقرر انجام بگیرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اول نحوه تزریق منابع مالی است که فکر می‌کنم دوستان در سازمان برنامه بودجه، وزارت ورزش جوانان و خزانه‌داری کمک کنند و موضوع دوم اجازه دادن برای برگزاری بازی‌ها است که در این مجموعه برگزار می‌شود. تنها ورزشگاهی که مجبور هستیم مسابقات را برگزار کنیم همین استادیوم است، هر برنامه و مسابقه‌ای که می‌خواهد برگزار شود باید تمام تجهیزات پیمانکار، مصالح خارج و کارگاه بسته شود و این اتفاقات تاخیر زیادی را به وجود می‌آورد.

وی درباره شرایط ورزشگاه تختی گفت: این مجموع در اختیار ورزش و جوانان استان تهران است و علی جوادی مسولیت آن را بر عهده دارند.

نظر شما