شناسهٔ خبر: 67813664 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳ شکایت دیگر علیه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی

رویا معصومی

هیاتی از حقوقدانان اعلام کرد امروز چهارشنبه ۳ شکایت علیه رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «عبدالمجید مراری» سخنگوی تیم حقوقی در دیوان کیفری بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد شکایت اول به حمله هشتم ژوئن به اردوگاه النصیرات مربوط می‌شود که بر اثر آن ۲۷۰ فلسطینی با هدف آزادی ۴ اسیر صهیونیستی به شهادت رسیدند و تیم دفاع به نیابت از ۱۵ قربانی مستقیم این حمله، شکایت خود را ارائه خواهد داد.

شکایت دوم مربوط به «عدنان البرش» جراح ارتوپد معروف فلسطینی است که ۱۴ نوامبر گذشته در حین انجام وظایف پزشکی و بشردوستانه خود در بیمارستان العوده دستگیر شد و بر اثر شکنجه و بیماری در زندان درگذشت. او به هیچ عنوان متهم و در چارچوب قانونی محاکمه نشد و این شکایت از طرف برادرش که به تیم حقوقی اجازه داده است، ارائه خواهد شد.

سومین شکایت از سوی دکتر «محمد ابوسلمیه»، متخصص اطفال و مدیر بیمارستان الشفاء ارائه می‌شود که در تاریخ ۱۵ نوامبر گذشته به اتهام وچود پایگاه نظامی تحت حفاظت بیمارستان به صورت کاملاً نادرست و غیرقانونی دستگیر شد.

ابوسلمیه بدون تفهیم اتهام و محاکمه بلافاصله پس از بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه و مورد بدرفتاری قرار گرفت و یکم ژوئیه به همراه ۵۰ تن دیگر آزاد شد.

قرار است تیم حقوقدانان در حاشیه این اقدامات قضایی در مقر دیوان کیفری بین‌المللی، جلسه کاری با بخش قربانیان این دیوان داشته باشند و دفاع جمعی و انفرادی از تعداد بسیار زیاد قربانیان تنظیم کنند. تا کنون پرونده ۷۵۶ اهل غزه ثبت شده است و این لیست بلند است.

همچنین نخستین گزارش مفصل از تاثیر جنگ غزه بر سلامت روان توسط برنامه بهداشت روانی جامعه غزه (GCMHP) منتشر شده است و اثرات مخرب ترومای جنگ بر کل جمعیت نوار غزه را بررسی کرده است و تیم دفاعی با بخش قربانیان دیوان لاهه راه‌های رسیدگی دیوان کیفری بین‌المللی به این پرونده‌های پیچیده سلامت را بررسی می‌کند و در مورد آنها برنامه کاری مشترکی با بخش مزبور تنظیم خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما