شناسهٔ خبر: 67813195 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بازار گزارش می دهد؛

گروه بهمن با چه محصولاتی به نمایشگاه تحول رفت؟

گروه بهمن با خودرو هاوال اچ ۶، نتا جی تی، هونگچی ای کیو ام ۵ و خودروهای سنگین به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده بود، بازگشت برند هاوال به کشور می تواند تاثیر مثبتی در بازار خودرو داشته باشد.

صاحب‌خبر -

امید محمدی؛ بازار: سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو روز گذشته در تهران به کار خود پایان داد، گروه بهمن یکی از خودروسازانی بود که در این نمایشگاه با تنوع محصولات جدید حضور یافته بود. علیرغم شعار برقی سازی وزارت صمت، بخش سیاستگذار صنعتی حاضر به حمایت از خودروسازان فعال در امر توسعه خودروهای برقی نیست. از سوی از ابتدای سال جاری صنایع خودروسازی با بحران تامین و تخصیص ارز مواجه هستند که این مساله در نمایشگاه تحول صنعت خودرو قابل لمس و مشاهده بود. در ادامه نگاهی گذرا به محصولات گروه بهمن در نمایشگاه تحول صنعت خودرو خواهیم داشت؛

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو گروه بهمن کراس اوور جدید خود یعنی هاوال اچ ۶ را به نمایش گذاشته بود، این خودرو که به عنوان نخستین محصول از برند هاوال به کشور رسیده، یک کراس اوور هیبریدی است

هاوال به ایران بازگشت

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو گروه بهمن کراس اوور جدید خود یعنی هاوال اچ ۶ را به نمایش گذاشته بود، این خودرو که به عنوان نخستین محصول از برند هاوال به کشور رسیده، یک کراس اوور هیبریدی است. هاوال اچ ۶ با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر در حالت بنزینی می تواند حدود ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه برقی این خودرو ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. باتوجه به تعبیه فناوری هیبریدی در این خودرو از گیربکس دی اچ تی اتوماتیک استفاده شده تا با کمترین میزان اتلاف قدرت، نیروی تولیدی به سر چرخ های جلو برسد. هاوال برای افزایش سطح ایمنی این محصول از فناوری های مانند سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، هشدار نقطه کور، پایش خستگی راننده، دوربین ثبت وقایع و شش کیسه هوا استفاده شده است. در این خودرو امکانات رفاهی مانند نمایشگر ۱۰ اینچی، سیستم تهویه صندلی ها، تهویه اتوماتیک و دوربین ۳۶۰ درجه نصب شده است. هاوال در برنامه واردات خودرو توسط گروه بهمن ثبت سفارش شده و بزودی محصول مذکور راهی خیابان ها خواهد شد.

گروه بهمن با چه محصولاتی به نمایشگاه تحول رفت؟

در غرفه گروه بهمن خودرو اسپرت نتا جی تی خودنمایی می کرد، این خودرو تمام برقی توسط شرکت بی ام کارز به کشور رسیده و بزودی عرضه خواهد شد. نتا جی تی به یک باتری ۷۸ کیلوواتی مجهز است که می تواند با یک بار شارژ ۵۸۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد

اسپرت سواری به سبک بهمن

در غرفه گروه بهمن خودرو اسپرت نتا جی تی خودنمایی می کرد، این خودرو تمام برقی توسط شرکت بی ام کارز به کشور رسیده و بزودی عرضه خواهد شد. نتا جی تی به یک باتری ۷۸ کیلوواتی مجهز است که می تواند با یک بار شارژ ۵۸۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. این خودرو به دو موتور الکتریکی مجهز است که ۴۵۶ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. طراحی نتا جی تی به گونه ای است که می تواند اعتماد مشتریان در بازار کشور را نسبت به خودروهای برقی جلب کند. این خودرو سوپر اسپرت به فناوری های مانند ترمز اضطراری، کنترل پایداری، شش کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم مالتی مدیا مجهز است. گفتنی است که این خودرو در زمان بازدید وزیر صمت از غرفه گروه بهمن مورد توجه عباس علی آبادی قرار گرفته بود.

گروه بهمن با چه محصولاتی به نمایشگاه تحول رفت؟

برقی محبوب هونگچی در نمایشگاه

یکی دیگر از محصولات محبوب گروه بهمن که به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده بود، هونگچی ای کیو ام ۵ است. هونگچی ای کیو ام ۵ به یک باتری ۵۴ کیلووات ساعت لیتیوم یون فسفات استفاده می کند، براساس اعلام شرکت سازنده با یک بار شارژ کامل این خودرو می تواند ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. این خودرو می تواند با حالت شارژ سریع در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کند. ای کیو ام ۵ به یک گیربکس تک سرعته جهت انتقال قدرت به محور جلو خودرو مجهز است.

هونگچی در کشور چین ای کیو ام ۵ را در دو تیپ ۱۳۶ اسب بخار و قدرت ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۹۰ اسب بخار و قدرت ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور راهی بازار کرده است. در تیپ دوم با قدرت ۱۹۰ اس بخار پیمایش خودرو براساس تغییر ظرفیت باتری با یک بار شارژ کامل می تواند از ۴۳۱ تا ۶۲۰ کیلومتر باشد. این خودرو به دوربین ثبت وقایع، سیستم نور و باران، صندلی برقی، نمایشگر ۱۰ اینچی، نورپردازی داخلی؛ سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ترمز اضطراری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، فناوری کنترل کشش و رینگ ۱۸ اینچی مجهز است.

سایر محصولات بهمن در نمایشگاه

گروه بهمن در نمایشگاه تحول صنعت خودرو علاوه بر محصولات هیبریدی و الکتریکی، خودروهای سنگین خود مانند کشنده بایک ایکس ۹ و اتوبوس های درون شهری اسنا را به نمایش گذاشته بود. این گروه خودروسازی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تاکنون نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

گروه بهمن با چه محصولاتی به نمایشگاه تحول رفت؟

نظر شما