شناسهٔ خبر: 67812895 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان صدا و سیما:

تعامل بین رسانه ملی و دولت سیزدهم بی‌سابقه بود

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این که ما از ظرفیت‌های قانونی تعامل بین رسانه ملی و دولت حداکثر استفاده را کردیم، گفت: این حجم از استفاده از ظرفیت‌های قانونی در تمام دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیمان جبلی ظهر امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در آخرین جلسه هیئت دولت با یادآوری اینکه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ٢٠٠ کانال تلویزیونی در حوزه‌های انتخابیه راه‌اندازی شد، اظهار کرد: اگر همراهی و کمک تمام قد رسانه ملی نبود چه بسا تصمیم‌های دولت با چالش پیش می‌رفت؛ در بسیاری از موارد شاهد مأموریت مشترک میان رسانه ملی و دولت بودیم.

وی افزود: کمک به دولت در مدیریت مصرف برق در تابستان و مدیریت مصرف گاز در زمستان یا کمک به مدیریت بازار ارز نمونه همکاری مشترک رسانه ملی و وزارت نیرو است. در زمان کرونا هم با شبکه آموزش و مدرسه تلویزیونی به کمک دولت آمدیم تا عدالت آموزشی محقق شود.

رئیس صداوسیما توضیح داد: در سه سال گذشته این رویه جاری بوده است که در بخش‌های خبری مشروح یک خبر برجسته از حوزه دانش بنیان را منعکس کرده‌ایم.

جبلی با تاکید بر اینکه برای پوشش رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری از فجر تا کتاب و قرآن همواره کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم گفت: در ساترا با همدلی وزارت فرهنگ، توافق و هماهنگی صورت گرفت و بسیاری از چالش‌ها برطرف شد و تقسیم وظیفه خوبی انجام شد.

به گفته وی در ۶ ماهه دوم سال ١۴٠٠ حضور اعضای دولت در برنامه‌های شبکه‌های مختلف رسانه ملی ١۴٠٨ ساعت بود و در سال ١۴٠١ این رقم به حدود ٢۵٩٧ ساعت و در سال ١۴٠٢ به حدود ٢١٠۶ ساعت رسید.

رئیس صداوسیما با اشاره به تعامل و همکاری بین رسانه ملی و دولت شهید رئیسی گفت: البته این وظیفه ذاتی رسانه ملی است که در کنار دولت باشد و دستاوردهای دولت را بیان کند و از ظرفیت‌های خود برای رساندن صدای جامعه به دولتمردان و بیان خدمات دولتمردان به جامعه استفاده کند.

جبلی تاکید کرد: در دولت سیزدهم این تعامل به دلیل نگاه ویژه شهید رئیسی به رسانه و اهمیتی که برای رسانه قائل می‌شد، به بهترین شکل جریان داشت، شاید این جمله مکرر ایشان فراموش نشود که همیشه تاکید داشت هر کاری که می‌خواهید انجام دهید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد. همین تاکید و رویکرد و راهبرد دولت و رئیس جمهور شهید منجر به این شد که ما از همه ظرفیت‌های قانونی تعامل بین رسانه ملی، دولت و دستگاه‌های اجرایی حداکثر استفاده را بکنیم. این حجم از استفاده از ظرفیت‌های قانونی در تمام دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به برخی موارد و مصادیق این تعامل که به دولت برای عبور از چالش‌ها و گردنه‌های مبتلابه کمک کرد، افزود: در اولین روزهای شکل‌گیری دولت سیزدهم با هک سامانه‌های سوخت مواجه بودیم که با تعامل بسیار خوب رسانه و دولت و وزارت نفت با کمترین هزینه و زیان عبور کردیم.

منبع: ایرنا

نظر شما