شناسهٔ خبر: 67812313 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

همراه المپیک پاریس؛

حلقه خون بر گردن نتانیاهو؛ واکنش جهانیان در آستانه المپیک به جنایات رژیم صهیونیستی +عکس

ایرنا

رسانه المپیک به زمان مناسبی برای حامیان محور مقاومت تبدیل شده تا صدای مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سی‌و سومین دوره بازی های المپیک روز جمعه با برگزاری آئین افتتاحیه آغاز خواهد شد. بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۵ تا ۲۱ مرداد برگزار می‌شود و کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار در قالب ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

هر چند که یکی از مهمترین شعارهای المپیک صلح و همبستگی ملل مختلف است اما در این دوره سایه جنگ و سیاست بر المپیک و ورزش دیده می‌شود تا جایی که مسوولان نهادهای بین‌المللی ورزش، قهرمانان روسیه و بلاروس را از حضور در المپیک محروم کردند اما در سویی دیگر چشم خود را بر روی اتفاقات فلسطین و کشتار مردم مظلوم غزه بسته‌اند.

یک بام و دوهوای مسوولان ورزش جهان در مواجه با جنگ و تجاوز نظامی از دید شبکه‌های اجتماعی، فعالان اجتماعی و حتی ورزشکاران دور نمانده تا جایی که آنان با به چالش کشیدن حضور صهیونیست‌ها در المپیک جنایات آنان را در غزه محکوم کردند.

حلقه خون بر گردن نتانیاهو؛ واکنش جهانیان در آستانه المپیک به جنایات رژیم صهیونیستی

یکی از ابتکارات این دوره اشاره به حلقه‌های پنج گانه المپیک است که برخی از فعالان اجتماعی عنوان کردند که حضور ورزشکارانی از این رژیم موجب شده تا حلقه خون در المپیک شکل گیرد. حتی برخی از کاربران حلقه قرمز المپیک را به جایی برای شهادت کودکان فلسطینی تشبیه کردند.

مشعل المپیک از دیگر سوژه‌های کاربران بود و آنان پرچم اسرائیل را در این مشعل گذاشته و روشن کردند.

کاربر دیگر با قرار دادن نتانیاهو بر سکوی نخست المپیک به وی کاپ کودک‌کشی را داده است؛ کاپی که از داخل آن خون کودکان غزه به روی سکوها می‌ریزد.

گروه دیگر از فعالان حامی فلسطین در پیام های خود اعلام کردند که رژیم صهیونیستی را از المپیک اخراج کنید.

حلقه خون بر گردن نتانیاهو؛ واکنش جهانیان در آستانه المپیک به جنایات رژیم صهیونیستی

نظر شما