شناسهٔ خبر: 67812238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم؛

بهادری جهرمی: دولت سیزدهم دولت تصمیم و اقدام بود

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم دولت تصمیم و اقدام بود و در مورد موضوعات معطل مانده تصمیم‌گیری و اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز چهارشنبه ۳ مرداد در آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم به ارائه گزارشی کلی از عملکرد دولت سیزدهم پرداخت.

وی گفت: در راستای گفتمان دولت شهید رئیسی در جهت مردمی‌سازی، پای نمایندگان مردم، نخبگان و اندیشمندان به کمیسیون‌های تخصصی دولت باز شد و بانکی از نخبگان بدون توجه به گرایش سیاسی آن‌ها برای حضور در دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها تشکیل شد. علاوه بر اینکه همکاری بسیار نزدیکی در این دولت با همه قوا و نهادها ایجاد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش از این برای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه اجرایی تدوین نمی‌شد، اظهار کرد: خیلی‌وقت‌ها این سیاست‌ها روی میز می‌ماند و اجرایی نمی‌شد، در این دولت برای اولین باربرای ۹ سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه‌های جامع اقدام دولت تدوین شد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارسال شد.

بهادری جهرمی افزود: ایجاد سامانه ویژه‌ای برای پیگیری تکالیف قانونی از دیگر اقدامات دولت بوده است، به نحوی که امروز قانونی نداریم که ابلاغ بشود وآئین نامه اجرایی نداشته باشد. 

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه با افزایش ۱۵ درصدی پرونده های ورودی نسبت به دولت قبل مواجه بودیم، سرعت رسیدگی در جلسات کمیسیون‌های دولت افزایش پیدا کرد، به نحوی که در طول ۳ سال ۳۰۵۳ جلسه کمیسیون‌های دولت اعم ازتخصصی و فرعی داشتیم، تقریبا سالی ۱۰۰۰ جلسه، یعنی به طور میانگین روزی ۳ جلسه برگزار می‌شد. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه پرونده های به نتیجه رسیده در این دولت ۲۲ درصد نسبت به قبل افزایش داشت، افزود: یعنی دولت سیزدهم به گواهی آمار دولت تصمیم و اقدام بود و در مورد موضوعات معطل مانده تصمیم‌گیری و اقدام کرده است. 

بهادری جهرمی گفت: در حوزه سخنگویی ۱۴۲ نشست خبری و جلسه پرسش و پاسخ، و ۲۲۳ نشست تبیینی در این سه سال برگزار شد؛ در نشست‌های خبری بیشترین سوالات در مورد سیاست خارجی، انرژی، مسکن، خودرو و تورم بود، در حوزه نشست‌های تبیینی بیشترین دیدار با دانشجویان ۶۰ دیدار و بیشترین جامعه مخاطب جوانان، ۹۸ دیدار با جوانان بوده است


 

نظر شما