شناسهٔ خبر: 67812198 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

قیمت طلا جهانی امروز ۳ مرداد ۱۴۰۳

امروز (چهارشنبه) قیمت طلا در بازارهای جهانی به ۲۴۱۵ دلار و ۹۳ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۲۴۱۵ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند زمانبندی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۲۴۱۵ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۲۹ درصدی به ۲۴۶۲ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند اطلاعات اقتصادی آمریکا شامل تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در ماه ژوئن در این هفته منتشر شود.

تحلیلگران عقیده دارند اگر هر کدام از دو شاخص بالا افزایش یافته باشند، باعث بالا رفتن ارزش دلار می‌شوند که جلوی افزایش قیمت طلا را می‌گیرد.

اما با توجه به نزدیک بودن زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، دورنمای طلا در کوتاه مدت خوشبینانه است.

نظرسنجی از تحلیلگران رویترز نشان می‌دهد فدرال رزرو دو بار نرخ بهره را در سال جاری میلادی در ماه‌های سپتامبر و دسامبر کاهش خواهد داد.

افزایش احتمال کاهش قریبالوقوع نرخ بهره قیمت طلا را در هفته گذشته به اوج ۲۴۸۳ دلار و ۶۰ سنت رساند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

در این بین، هند عوارض واردات طلا و نقره را از ۱۵ درصد تا ۶ درصد کاهش داده است که از تولیدکنندگان جواهرات در دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در دنیا حمایت کرده و تقاضا در این کشور را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۶۱ درصد افزایش به ۲۹ دلار و ۵۱ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۵ درصدی ۹۴۶ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

نظر شما