شناسهٔ خبر: 67811926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت رکورد ۹۰۸ مگاوات مصرف برق در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از رکورد تازه مصرف برق در استان در سال جاری خبر داد و گفت: ۹۰۸ مگاوات برق روز سه‌شنبه دوم مرداد در استان کرمانشاه مصرف شد و با توجه به روند مصرف امروز نیز رکورد جدیدی ثبت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

همایون رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق استان با حضور استاندار کرمانشاه افزود: در این جلسه استاندار کرمانشاه برای کمک به شبکه برق استان، به صنایع و ادارات دستور داد ژنراتورهای برقی خود را وارد مدار کنند و نظارت جدی‌تری برای مصرف برق اعمال شود.

وی بیان کرد: ادارات و صنایع استان کرمانشاه در مجموع ظرفیت اسمی تولید ۸۰ مگاوات برق را دارند که همه را باید برای کمک به پایداری شبکه وارد مدار کنند تا محدودیت ها بیشتر نشود یا قطعی برقی نداشته باشیم.

رحیمی همچنین با اشاره به سهم ۶۰ مگاواتی برق بخش کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همه چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند متصل است و از ساعت ۱۳ تا ۱۸ که اوج مصرف برق است به خاطر مدیریت مصرف برق در استان خود به خود قطع می شود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۹۰۸ مگاوات مصرف برق استان کرمانشاه، حدود ۵۰۰ مگاوات آن در بخش خانگی است، قطعی و خاموشی در بخش خانگی را خط قرمز وزارت نیرو و شرکت برق عنوان کرد.

رحیمی اضافه کرد: اگر مصرف به همین روند افزایش یابد و با اعمال محدودیت های بخش صنعتی، کشاورزی و مشترکان پر مصرف مشکل ناترازی ( تولید و مصرف برق) حل نشود مجبور خواهیم شد در بخش خانگی نیز محدودیت اعمال کنیم.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز گذشته (دوم مرداد) قصرشیرین با بیشینه دمای ۴۶ درجه گرمترین و ماهیدشت با دمای ۱۳ درجه در شب خنک ترین نقطه استان بود. همچنین دمای کرمانشاه نیز روز گذشته با حدود یک درجه افزایش نسبت به روز گذشته به حداکثر ۳۸/۶ درجه و در شب نیز در خنک ترین ساعات تا ۱۹ درجه کاهش یافت.

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

نظر شما