شناسهٔ خبر: 67811340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش عملکرد ۳ ساله دولت سیزدهم

لطیفی: در حوزه هوشمندسازی دولت را به اندازه یک آیکون کوچک کردیم

هادی فرهنگ زاد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در دولت سیزدهم در حوزه هوشمندسازی دولت را به اندازه یک آیکون کوچک کردیم. دولت ۶۰۰۰ خدمت به مردم می‌دهد و ما ۷۰۰ خدمت را شناسایی کرده‌ایم تا از طریق آیکون در اختیار مردم قرار گیرد. برای کارکنان دولت در شهرها و روستا رییس‌جمهور در دفترش می‌تواند رضایت‌مندی از کارکنان را رصد کند و ببیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، میثم لطیفی در جلسه چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ هیات دولت با ارائه گزارش عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور در سه سال اخیر، گفت: تعداد کارکنان دولت از ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر با ۴۰ هزار نفر افزایش یافته است. آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بیشترین استخدام‌ها را داشتند.

وی ادامه داد: آزمون استخدام زیادی در کشور برگزار کردیم. عدالت و بهره‌وری و کرامت انسانی را با این کار افزایش دادیم. ۱۸ آزمون اختصاصی برگزار شد. هر ۴۵ روز  یک استخدام برگزاری کردیم. ۱۰ آزمون استخدامی برای وزرات آموزش و پرورش، یک آزمون برای جذب معلولان، دو آزمون استانی برگزار کردیم. از  ۳۴۲ هزار و ۴۳۰ مجوز برای استخدام ۲۳۸ هزار نفر در  آموزش و پرورش جذب شدند. ۸۴۴۷ برای جذب هیات علمی‌ها و ۷۶۴۹ برای جذب نخبگان داشتیم. ۲۲۰۰ برای کارشناس فنی اطلاعات و ۶۰۰ مجوز برای دیگر کارشناسها بود. ۳۴ هزار نفر در وزارت نفت تبدیل وضعیت شدند.

وی گفت: برای پرداخت‌های دولتی ۳۲ اقدام انجام شده است. مهمترین اقدام توجه به بعد خانواده در جبران خدمات برای اولین بار انجام شد. حق اولاد از ۹۶ هزار تومان در ابتدای دولت شهید رییسی به ۸۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. حق عائله‌مندی از ۳۷۰ به ۱.۴ میلیون تومان افزایش یافته است. عیدی آخر سال از ۱.۵ میلیون تومان به ۲.۵ میلیون تومان به علاوه ۳۰۰ هزار تومان فرزند تحت تکفل و ۷۰۰ هزار تومان عائله‌مندی پرداخت شد. رتبه‌بندی معلمان بعد از ۹ سال اجرا شد و حقوق‌ها به طور میانگین ۲۶ درصد افزایش یافت. سقف پرداخت پزشکان و پیوند در مناطق محروم کشور برداشته شد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: برای کارکنان دادگستری فوق العاده اطاله‌دادرسی تصویب شد. برای کارکنان سکوهای نفتی سقف را جابه‌جا کردیم. هر سه ماه یکبار گزارش حقوق‌های نامتعارف و نجومی را به رییس‌جمهور گزارش کردیم. در بخش دولتی هیچ پرداخت غیرضابطه‌مندی وجود ندارد. پاداش مدیران عامل و هیات مدیره شرکت‌های تابعی از رشد شرکت‌ها تعیین شد. از اسفند ۱۴۰۲ سامانه پرداخت کارکنان دولت راه‌اندازی شد. در خرداد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند حقوق‌شان پرداخت شد. ۵۷ فیش حقوقی سیستمی در بخش کارکنان دولت صادر شد و هزاران همت صرفه‌جویی شد. ضریب جینی برای کارکنان دولت ۲۶ صدم است. لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت آماده ارسال به مجلس است.

وی گفت: در حوزه هوشمندسازی دولت را به اندازه یک آیکون کوچک کردیم. دولت ۶۰۰۰ خدمت به مردم می‌دهد و ما ۷۰۰ خدمت را شناسایی کرده‌ایم تا از طریق آیکون در اختیار مردم قرار گیرد. برای کارکنان دولت در شهرها و روستا رییس‌جمهور در دفترش می‌تواند رضایت‌مندی از کارکنان را رصد کند و ببیند.

وی ادامه داد: ۶۶ شورا و کمیسیون با همکاری معاوت حقوقی حذف شدند و ۹۶ شورا هم آماده است تا در دولت آینده تعیین تکلیف شود. رییس جمهور ۶۴ سخنانی درباره بهره‌وری داشت. ثمره آن از منفی ۸ دهم درصد به مثبت ۳.۵ درصد رشد کرد. بیشترین بهره‌وری در نفت و گاز و مخابرات رقم خورد.

لطیفی گفت: بار اصلی اتفاقات سه سال گذشته بر دوش ۲ میلیون ۲۴۵ هزار کارمند دولت بوده است.
انتهای پیام

نظر شما