شناسهٔ خبر: 67810488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکصد و سومین دوره طرح قرآنی "بشری" در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: یکصد و و سومین دوره ملی و دومین دوره استانی تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم(طرح بشری) در شهرستان راز و جرگلان این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲۰۰ نفر از مربیان موسسات قرآنی، دانش آموزان، فرهنگیان، علمای اهل سنت، حوزه علمیه، فعالان قرآنی و مربیان خانه های قرآن در قالب اجرای این طرح ملی تعالیم قرآنی را فرا می گیرند.

وی افزود: سه تن از مربیان قرآن کریم (خانم و آقا) به مدت سه روز تعالیم قرآنی را به شرکت کنندگان آموزش می دهند و پس از قبولی در آزمون و ارائه یک کار عملی در قالب برگزاری محفل انس با قرآن و انتقال آموزش های مزبور، گواهینامه معتبر با امضای معاون وزیر فرهنگ و ارشاد صادر می شود.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: دوره آموزشی فعلی یک سبک نوین و آموزش بیشتر شنیداری و دیداری به سبک حضرت رسول(ص) است که پس از پایان دوره ۲۰۰ حلقه قرآنی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: استقبال خوبی از این طرح ملی قرآنی در استان انجام شده که علاقه مندان بدون محدویت سنی از دانش آموزان تا سنین ۶۰ سال شرکت کرده تا یک شیوه نوین و صحیح قرائت قرآن کریم را فرا گیرند.

رضایی تاکید کرد: ۱۸ مردادماه امسال این طرح در شهرستان اسفراین آغاز می شود که تاکنون ۱۲۰ نفر از علاقه مندان ثبت نام کردند و این آمار در حال تغییر و افزایش است.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای قرآنی استان خراسان شمالی بیان کرد: ظرفیت های فراوان قرآن استان ناشناخته مانده است و توجه بیشتر مسئولان و حمایت از این حوزه و اعتبارات مورد نظر را می طلبد و این خود می تواند استان را به یک استان با هویت قرآنی تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، در قالب طرح ملی بشری فراگیری قرآن به سبک پیامبر اسلام(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه‌ محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت دنبال می شود.

نظر شما