شناسهٔ خبر: 67809710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر کشور در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم مطرح کرد؛ وزیر کشور در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم مطرح کرد؛

مهمترین چالش‌های امنیتی در دولت شهید رئیسی/ از مسمومیت دانش‌آموزان تا طراحی ترور مهمترین چالش‌های امنیتی در دولت شهید رئیسی/ از مسمومیت دانش‌آموزان تا طراحی ترور

وحیدی گفت: دشمنان بعد از اینکه در سال ۱۴۰۱ به اهداف خود دست نیافتند به طراحی ترور روی آوردند، اما حیله آنها عملیاتی نشد.

صاحب‌خبر -

احمد وحیدی وزیر کشور در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های وزارت کشور امنیت است. ما از چند طراحی مختلف دشمن توانستیم به خوبی عبور کنیم که یکی از آنها جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ بود که یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین طرح‌هایی بود که دشمن طراحی کرده بود.

وی افزود: با وجود این طراحی‌ها با کار‌های خوبی که در مجموعه شورای امنیت و وزارت کشور صورت گرفت، توانستیم این موضوع را به خوبی کنترل کنیم و پشت سر بگذاریم. دشمن سال بعد نیست تلاش داشت یک بحران دیگر برای ما درست کند که با تلاش وزارت کشور این اتفاق در نطفه خفه شد.

وحیدی تصریح کرد: همچنین در مبحث تغییر قیمت نرخ ارز ترجیحی در گذشته اتفاقات نامناسبی را در کشور شاهد بودیم، اما در این دوره با تکلیفات قانونی و شجاعت آیت الله رئیسی برای اصلاح سیستم اقتصادی کشور تقریباً هیچ حادثه‌ای نداشتیم و بسیار مدیریت خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: دشمنان بعد از اینکه در سال ۱۴۰۱ به اهداف خود دست نیافتند به طراحی ترور روی آوردند، اما حیله آنها عملیاتی نشد.

وحیدی بیان کرد: در همین مدت شاهد حجم زیادی از حضور کسانی در خیابان‌ها بودیم که ناراضی بودند، اما با وجود همه اینها با مدیریت مناسب حتی خون از بینی یک نفر نیامد و به خوبی این مسئله را مدیریت کردیم.

 وزیر کشور متذکر شد: یکی از موضوعات شیطنت‌هایی بود که برای مسمومیت دانش آموزان صورت گرفت که با مدیریت این مسئله را نیز پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار کرد: در حوزه سیاسی چند مسئله مهم داشتیم که یکی از آنها ساماندهی کشور بود به هر حال ساماندهی استانداری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها صورت گرفت و در استان‌ها و فرمانداری‌ها یک جریان بسیار قوی و فعال شکل گرفته که این از دستاورد‌های دولت شهید رئیسی است و امروز استانداران و فرمانداران بسیار پرتلاشی را در مسند کار داریم.

وحیدی گفت: همچنین ما پنج انتخابات را انجام دادیم که مورد تایید رهبر معظم انقلاب به لحاظ سلامت و امنیت قرار گرفت که این یک دستاورد مهم برای دولت شهید رئیسی است. ۱۵ شهرستان جدید ایجاد شد و سه استان جدید نیز پیشنهاد شد که در دستور کار قرار دارد که فرصت نشد به صحن دولت بیاید.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خانه احزاب مدتی متوقف شده بود، اما در این دوره برای تحکیم تحزب جلسات زیادی داشتیم. نزدیک ۲۷ حزب و جبهه جدید در این دوره به تصویب رسید. ما تقریبا ۹ مجموعه را ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را کنترل کنیم.

وحیدی بیان کرد: همچنین در سایر حوزه‌های اجتماعی مانند طلاق و خودکشی به طور جدی گام برداشتیم و هر ماه شورای اجتماعی برگزار کردیم و امیدواریم که با ادامه این زیرساختی که ایجاد شده بتوانیم نتیجه خوبی را داشته باشیم.

وی  تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ ما فرسودگی ناوگان شهری بود که در این دوره با حمایت دولت کار‌های بزرگ صورت گرفت و نزدیک ۳۰۰۰ وسیله نقلیه جدید به ناوگان اضافه شد.

وزیر کشور در پایان گفت: در دو سال گذشته اربعین بسیار خوبی را برگزار کردیم و همه مردم راضی بودند که این ثمره زحمت همه دستگاه‌ها است. همچنین تقاضای بحران کار‌های بسیار مهمی صورت گرفت.

نظر شما