شناسهٔ خبر: 67809309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استعفای سناتور منندز در پی محکوم شدن به «فساد مالی»

امیرمحمد سهرابی

«باب منندز» سناتور سرشناس آمریکایی پس از آنکه به اتهام دریافت رشوه مجرم شناخته شد، به دنبال فشار هم‌حزبی‌های دموکراتش استعفای خود را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «باب منندز» که متهم به پذیرفتن طلا و پول نقد برای استفاده از نفوذ سیاسی خود به نفع سه تاجر و یک دولت خارجی شده، در نامه‌ای به فرماندار فیلیپ دی مورفی فرماندار نیوجرسی نوشته است: «من از سمت خود به عنوان سناتور ایالات متحده از نیوجرسی استعفا خواهم داد و این اقدام در تاریخ ۲۰ اوت ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.»

در این نامه که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده، آمده است: «در حالی که من کاملا قصد دارم نسبت به رای هیئت منصفه درخواست تجدید نظر کنم اما نمی‌خواهم مجلس سنا درگیر یک روند طولانی شود که آن را از وظایف مهمش دور کند.»

در این نامه، منندز، ۷۰ ساله، گفته است به این نتیجه رسیده است که حضورش در مجلس سنا تنها تلاش های او را برای پاک کردن نامش و نجات میراثش پیچیده می کند. با این حال، او به طور قابل توجهی این احتمال را که ممکن است در پاییز امسال به عنوان یک کاندیدای مستقل سیاسی برای انتخاب مجدد باقی بماند را باز گذاشت. او تا ۱۶ اوت فرصت دارد تا نام خود را از برگه رای حذف کند.

منندز با به تعویق انداختن خروج خود تا اوت، به کارکنان خود فرصت می‌دهد تا شغل جدید پیدا کنند، اما همچنین تضمین می‌کند که یک ماه دیگر حقوق و بیمه درمانی دریافت می کند آن هم در زمانی که وضعیت مالی او در حال فروپاشی است و همسرش، نادین منندز، در حال درمان سرطان. استعفای او فوراً بر حقوق بازنشستگی فدرال وی تأثیری نخواهد گذاشت، اگرچه سناتور همچنان در صورت تایید محکومیتش، طبق قانون ضد فساد ممکن است آن را از دست بدهد. و با این حال، نمی‌توان از فروپاشی زندگی حرفه‌ای پنج دهه‌ای او اجتناب کرد - اتفاقی که باعث شد منندز، پسر مهاجران کوبایی، از شهردار زادگاهش، یونیون سیتی، نیوجرسی، به رئیسی قدرتمند در کمیته روابط خارجی سنا و یکی از ارشدترین لاتین تبارها در واشنگتن تبدیل شود.

وکلای منندز اصرار می‌کنند که سناتور هرگز رشوه‌ای نپذیرفته و اقداماتی که برای کمک به تاجران انجام داده از وظایف مورد انتظار یک مقام دولتی بوده است.

«فیل مورفی» فرماندار دموکرات نیوجرسی، جایگزینی را برای منندز منصوب خواهد کرد. او از سال ۲۰۰۶ نماینده نیوجرسی در مجلس سنا بوده و پیش از انصراف از این سمت به دنبال متهم شدن در سال گذشته، به عنوان رئیس کمیته بانفوذ روابط خارجی خدمت کرده است.

انتهای پیام

نظر شما