شناسهٔ خبر: 67809107 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای‌الیوم:

نبرد سخت دیپلماتیک میان امان و تل‌آویو درباره «آنروا» در جریان است

تهران- ایرنا- روزنامه «رای‌الیوم» نوشت که پرونده آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اختلافات شدید دیپلماتیک را میان امان و تل آویو ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، نبرد دیپلماتیک بسیار سخت و شدیدی در پشت پرده میان اردن و کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی در جریان است که موضوع اصلی آن آژانس آنروا و تلاش تل آویو برای تضعیف و نابودی این آژانس و تحریف وجهه و ارائه تصویری شیطانی از آن است.

این رسانه افزود: به نظر می رسد که تیم دیپلماتیک و حقوقی اردنی آماده اقدامات تشدید کننده در جامعه جهانی علیه تصمیمات رژیم اسرائیل است که آنروا را حامی تروریست قلمداد کرده است. تیم اردنی شواهد، داده ها و اسناد و مدارک تصویری حملات مستقیم این رژیم به کاروان های امدادرسانی با پرچم سازمان ملل و نیز حمله به مراکز اسکان آنروا را جمع آوری می کند.

رای الیوم اضافه کرد: اردن گزارشی مفصل از اقدامات اسرائیل علیه آنروا و برنامه های امداد رسانی تهیه می کند. این در شرایطی است که اختلافات میان اردن و اسرائیل موجب تنش و کشمکش و اختلافات در پشت پرده شده و کار به جایی رسیده که اردن و برخی کشورهای اروپایی به متهم کردن دولت آمریکا درباره سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه اقدامات امدادرسانی اشاره می کنند.

این رسانه نوشت: طبق اطلاعات جدید و بسیار ویژه، اختلافات میان وزارت خارجه اردن و گروه بحران وابسته به وزارت خارجه آمریکا در هفته گذشته در صدر بحث ها قرار گرفته است. «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن به شکل علنی بمباران کاروان حامل پرچم سازمان ملل را جنایت جنگی قلمداد و وزارت خارجه اسرائیل به شدت از این موضع گیری انتقاد کرد.

رای الیوم در ادامه به اقدامات احتمالی اردن در زمینه حقوقی در سازمان ملل درباره آژانس آنروا علیه رژیم صهیونیستی اشاره و در عین حال ماهیت گام‌های بعدی اردن را نامشخص توصیف کرد.

این رسانه همچنین از کشمکش شدید میان امان و تل آویو در زمینه آنروا خبر داد و نوشت: سطح کشمکش به گونه ای است که طرف اردنی رفتار جنایتکارانه اسرائیل را در مرحله ای می داند که به خود اردن آسیب می رساند و این رفتارها امان را به سمت اقدامات تشدید کننده بی سابقه سوق می دهد.

به گزارش ایرنا، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در شور نخست با درج نام آنروا در فهرست سازمان‌های «تروریستی» موافقت کرد.

در این نشست پیش نویس قانونی نیز تصویب شد که فعالیت آنروا در اراضی اشعالی و قدس را ممنوع می‌کند. پیش نویس قانون دیگری نیز تصویب شد که از هرگونه همکاری میان رژیم اسرائیل و آنروا جلوگیری می‌کند.

این قوانین در شور نخست تصویب شد و قرار است که به زودی در شور دوم و سوم برای تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون لازم‌الاجرا به رای گذاشته شوند.

نظر شما