شناسهٔ خبر: 67808834 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جاده چالوس و محور فشم در این روز یکطرفه می‌شوند | محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور را در تعطیلات پایان هفته اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات آخر هفته گفت:‌ محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها از ظهر روز چهارشنبه ۳ مرداد ماه آغاز شده و تا صبح روز شنبه ششم مرداد ادامه خواهد داشت. بر این اساس تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز شنبه ششم مردادماه از محورهای کرج - چالوس ، هراز ، فیروزکوه ، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده برای محور چالوس نیز گفت:‌ در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان ممنوع است. همچنین در روز جمعه پنجم مردادماه این محور به منظور کاهش بار ترافیک بازگشت از شمال کشور یکطرفه خواهد شد و بر این اساس ابتدا از ساعت ۱۵ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود. پس از آن و از ساعت ۱۶ از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت تردد اعمال می‌شود. با تخلیه بار ترافیکی در این مدت از ساعت ۱۸ جاده چالوس از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه خواهد شد و این وضعیت تا ساعت ۲۴ همان روز ادامه خواهد داشت.

شیرانی با بیان اینکه در صورت کم بودن حجم ترافیک محور، اتمام طرح یک طرفه زودتر از زمان اعلامی اجرا می‌شود، گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده برای محور هراز نیز اظهارکرد:‌در این محور تردد انواع تریلر همچنان ممنوع است. همچنین گرچه تصمیم قطعی برای یکطرفه شدن این محور اتخاذ نشده است، اما در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی در روز جمعه پنجم مردادماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

به گفته وی تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه سوم مردادماه و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم مردادماه از محور هراز ممنوع است.

شیرانی درباره محور فشم نیز گفت: از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز جمعه پنجم مرداد ماه محدودیت ترافیکی از انتهای محور نقطه پل حاجی آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به صورت یکطرفه به سمت خروجی فشم انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد: رانندگان و مسافران می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی با شماره‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ تماس بگیرند تا با اطلاع از شرایط حاکم بر جاده‌ها، بهترین زمان و مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

نظر شما