شناسهٔ خبر: 67808218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت تنها مرکز جامع درمان بیماران ام اس شرق کشور در بیمارستان قائم (عج) مشهد

تنها مرکز جامع درمان بیماران ام اس شرق کشور در بیمارستان قائم (عج) مشهدفعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فلوشیپ بیماری MS و استادیار گروه بیماری‌های اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلینیک جامع MS بیمارستان قائم (عج)، تنها مرکز درمان بیماران ام اس در شرق کشور است که مجهز به مرکز بازتوانی برای درمان مبتلایان به این بیماری است.

دکتر محمد علی نهایتی افزود: در طی سال‌های اخیر اساتید پیشکسوت در گروه مغز و اعصاب مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج)، با راه اندازی کلینیک جامع MS بسیاری از بیماران مراجعه کننده، که مشکوک به تشخیص بیماری MS هستند را مورد بررسی دقیق قرار دادندو با مراجعه به موقع و مشاوره دقیق اساتید با تجربه کلینیک جامع MS مشهد، بیماران مطلوب‌ترین و صحیح‌ترین درمان‌ها را در بهترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

عضو هیأت علمی گروه بیماری‌های اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:مرکز جامع MS طی یک سال گذشته به هزار بیمار  به صورت سرپایی خدمات تزریق دارو‌های حساس MS (منوکانال آنتی بادی) ارائه کرده است.

او افزود: همچنین طرح های تحقیقاتی زیادی در مورد اثر بخشی دارو‌های تنظیم کننده سیستم ایمنی، دارو‌های گیاهی و اقدامات روانپزشکی و بازتوانی در این مرکز درمانی با همکاری اساتید متبحر و رزیدنت‌های مغز و اعصاب در حال اجرا است.

وی همچنین گفت: با توجه به تجهیز مرکز جامع MS بیمارستان قائم (عج)، به یک مرکز بازتوانی (کار درمانی) برای بیماران MS و نیز دارا بودن بیمارستان امام رضا (ع) به دو بخش مجزای مرکز تزریق دارو‌های MS و بخش بستری بیماران MS، این مرکز هم اکنون یکی از فعال‌ترین و مجهزترین بخش‌های بستری این بیماران در شرق کشور به شمار می‌رود.

 

 

نظر شما