شناسهٔ خبر: 67808043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اعتراف سنگین مقام اسرائیلی به شکست درغزه +جزئیات

ایرنا : کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سرلشکر "امیر برعام" معاون رئیس ستاد کل ارتش در جلسات محرمانه و پشت درهای بسته اذعان کرده که ارتش قادر به تحقق اهداف جنگ در غزه نیست.

صاحب‌خبر -

یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در اعترافی تلخ گفت: تحقق اهداف جنگ در غزه غیرممکن است.

این شبکه افزود که برعام در همین راستا "هرتزی هالیوی" رئیس ستاد کل ارتش را به خاطر قبول مسؤولیت تحقق اهداف جنگ که مسؤولان سیاسی به رهبری نتانیاهو آن را تعیین کرده بودند، به شدت مورد هجمه و انتقاد قرار داده است.

برعام در این جلسات تاکید کرده که اهداف جنگ در غزه باید بعد از ماه اول جنگ تغییر می‌یافت.

سخنان برعام یک روز پس از آن بیان می شود که یک افسر دیگر صهیونیستی در نوار غزه کشته شد تا طبق اخبار اعلامی ارتش این رژیم، شمار تلفات نظامیان اسرائیلی در جنگ غزه به ۶۸۳ تن برسد.

به گزارش ایرنا، تحلیلگران معتقدند که در جریان نبرد کنونی در نوار غزه، صهیونیست‌ها تلاش زیادی برای دستکاری در آمار تلفات خود کرده‌اند.

نکته جالب توجه اینجاست که خود صهیونیست‌ها هم درباره آماری که ارتش و مقامات این رژیم از تلفات مقاومت می‌دهند، شک و تردید دارند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در دسامبر گذشته با تردید درباره آمار ارائه شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه تلفات این ارتش در جنگ غزه، گزارش داد که تفاوت زیادی میان آمار ارتش با آمار رسمی بیمارستان‌ها درباره تلفات در میان نظامیان وجود دارد؛ به طوری که تا این تاریخ بیمارستان‌ها ۴ هزار و ۵۹۱ زخمی را پذیرش کرده‌اند، اما ارتش تعداد زخمی‌ها را تنها یکهزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

این رسانه صهیونیستی بلافاصله مجبور شد در سایه سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی گزارش خود را پس بگیرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه تعداد مطالب منتشر شده‌ای که مشمول سانسور نظامی می‌شوند ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته و بخش سانسور نظامی بر صدها هزار مطالب منتشر شده در زمینه جنگ غزه، نظارت داشته است.

نظر شما