شناسهٔ خبر: 67807915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی:

الزامات و زیرساخت‌ها پیش‌نیاز نقشه راه هوشمندی شهر است

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به دو محور اصلی الزامات و ابعاد در نقشه راه هوشمند این کلان‌شهر گفت: الزامات محوری است که بدون آن، محور ابعاد شکل نمی‌گیرد یا به‌درستی محقق نخواهد شد، بنابراین الزامات و زیرساخت پیش‌نیاز خدمات هوشمند است.

صاحب‌خبر -

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جمع‌بندی‌های انجام شده در نقشه راه هوشمند اصفهان اظهار کرد: شهر در حوزه هوشمندسازی باید در دو محور اصلی الزامات و ابعاد دیده شود.

وی افزود: الزامات محوری است که اگر نباشد، محور ابعاد نیز شکل نمی‌گیرد یا به‌درستی محقق نخواهد شد، بنابراین محور الزامات در شهر هوشمند پیش‌نیاز محور ابعاد است و می‌توان گفت، عمده شکست نهادها در تحقق شهر هوشمند نبود توجه متوازن به الزامات در کنار ابعاد بوده است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه الزامات شامل حاکمیت و مدیریت، فرهنگ، یکپارچگی و امنیت و ابعاد به دو قسمت زیرساخت و خدمات تقسیم می‌شود، تصریح کرد: یکپارچگی صرفاً به‌معنای ایجاد تمرکز نیست و در حقیقت این گزینه هماهنگ‌کننده است و سرعت حرکت را بیشتر خواهد کرد.

فردانی ادامه داد: در صورتی که این یکپارچگی در سیستم وجود نداشته باشد، امکان هوشمندسازی و تحقق شهر هوشمند وجود نخواهد داشت و زمانی محقق می‌شود که بتوانیم فضاهای دیتا در شهرداری را به‌لحاظ تعریف، ثبت و انتشار مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت نیز به‌عنوان یکی از الزامات به دو بخش فیزیکی و سایبری تقسیم می‌شود، چراکه در حوزه هوشمندسازی خدماتی وجود دارد که امن نیست، بنابراین بدون در نظر گرفتن الزامات در حوزه هوشمندسازی موفق نخواهیم بود.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به بحث ابعاد در حوزه هوشمندسازی تاکید کرد: ابعاد دارای شبکه ارتباطی، سامانه و داده به عنوان زیرساخت است، اما به‌طور کلی شهرهای هوشمند در کشور ایران در سطح خدمات ترجمه می‌شوند، بنابراین الزامات و زیرساخت، پیش‌نیاز خدمات هوشمند است.

نظر شما