شناسهٔ خبر: 67807906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش ۲۴ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان از کاهش ۲۴ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در چهار ماه اخیر خبر داد و گفت: بیشترین درصد فوتی‌ها مربوط تصادفات موتورسیکلت‌سواران بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، رضا همتی‌زاده اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیر سال جاری شاهد کاهش ۲۴ درصدی تصادفات فوتی و ۱۴ درصدی تصادفات منجر به جرح در معابر درون‌شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه در مجموع تصادفات در سال‌های گذشته افزایشی بود، در این چهار ماه با اقدامات و طرح‌هایی که توسط پلیس راهور انجام شد و مشارکت شهروندان و همچنین رعایت قوانین سیر نزولی تصادفات را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور کردستان با اشاره به اینکه عمده تصادفات به موتورسواران برمی‌گردد، گفت: ۴۲ درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران، ۳۲ درصد نیز مربوط به عابران پیاده و ۲۶ درصد هم مربوط به خودرو سواران است.

همتی‌زاده خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از قبیل رعایت سرعت مجاز و عدم سبقت غیرمجاز، رعایت حق تقدم عابران پیاده و کنترل رفتارهای حادثه آفرین بعضی از رانندگان متخلف می‌توان این آمار را بیشتر کاهش داد.

نظر شما