شناسهٔ خبر: 67806426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر آموزش اسرائیل: سال تحصیلی آینده در شهرک‌های شمالی لغو شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر آموزش رژیم صهیونیستی از لغو سال تحصیلی آینده در شهرک های واقع در نزدیکی مرز مشترک سرزمین های اشغالی با لبنان خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «یوآو کیش»، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی لغو سال تحصیلی آینده در شهرک های تخلیه شده واقع در شمال سرزمین های اشغالی و نزدیک مرز مشترک با لبنان را به اطلاع مقامات محلی و روسای شهرک های مذکور رسانده است.

به گفته کیش، دانش آموزان شهرک های شمالی که به دلیل جنگ تخلیه شدند، به دلیل «پیچیدگی های امنیتی» این منطقه که در معرض حملات مداوم موشکی و پهپادی «حزب الله» لبنان قرار دارد، نمی توانند در ماه سپتامبر آینده به مدارس محل سکونت خود بازگردند و به جای آن، بار دیگر به مدارس سایر مناطق سرزمین های اشغالی خواهند رفت.

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در ادامه تصمیم اخیر مبنی بر عدم آغاز سال تحصیلی آینده در شهرک های خسارت دیده شمالی را «تأسف بار» خوانده و از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم درخواست کرد تا «هم اکنون و با قدرت علیه کشور لبنان اقدام کند».

کیش در این باره همچنین عنوان کرد: «هیچ راه گریزی از تصمیم آغاز یک جنگ گسترده علیه لبنان با هدف بازگرداندن صلح و ثبات به ساکنان شمال (سرزمین های اشغالی) و برای آینده کشور اسرائیل وجود ندارد».

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما