شناسهٔ خبر: 67805515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شایسته سالاری در انتصاب ها می تواند زمینه فساد را بشدت کاهش دهد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تحقق شایسته سالاری و انتصاب افراد متعهد و متخصص و توانمند در مسند امور زمینه فساد را بشدت کاهش می دهد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تحقق شایسته سالاری و انتصاب افراد متعهد و متخصص و توانمند در مسند امور زمینه فساد را بشدت کاهش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ذبیح الله خدائیان در حاشیه معرفی بازرس کل استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: رویکرد ما حکمایت اتز تولید است تا شعار سال محقق شود.

وی افزود: یکی از سیاست های ریاست قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی کمک به تحقق شعار سال است و از جمله برنامه های دستگاه قضایی کمک به واحدهای تولیدی است که به دلیل مسائل اقتصادی دچار چالش و مشکل هستند.

خدائیان یادآورشد: در برخی مواقع تعطیلی واحدها ناشی از وضعیت اقتصادی کنونی است و خیلی ها نمی توانند برای یک سال آینده برنامه ریزی و پیش بینی کنند زیرا تورم تغییر کرده و سیاست هایی در اقتصاد حاکم است که مسائل را دچار اختلال می کند و مثلا در پرداخت تسهیلات بانکی دچار چالش می شوند لذا در دستور کار داریم با تولیدکنندگان و کارآفرینان تعامل داشته باشیم.

این مدیر تصریح کرد: با وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون و تاکیدات رهبری و تحقفق شعار سال رسالت داریم با کمک دستگاههای مرتبط مانند بانکها، سازمان بیمه تامین اجتماعی، مالیات و دستگاههای خدمات رسان آب و برق و گاز کمک کنیم از بخشی نگری خارج شده و از تعطیلی واحدها جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان کل بازرسی کشور اظهارداشت: هرچند مسائل اقتصادی باید در حد کلان حل شود اما در استانها نیز می توانیم با تصمیمات درست و همراهی کمک کنیم تا موانع رفع شود.

6 هزار بازرسی و نظارت در سال گذشته

خدائیان گفت: در سال گذشته شش هزار مورد نظارت و بازرسی در حوزه های محتلف قضایی، تولیدی، اقتصادی و سیاسی صورت گرفت  زیرا ماموریت ها ما عام است وبر همه دستگاههای اجرایی می توانیم نظارت کنیم.

شناسایی 213 گلوگاه فساد/ حذف 15 گلوگاه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: تاکنون بیش از 213 گلوگاه فساد را شناسایی کرده ایم و سال گذشته 15 گلوگاه مسدود شد و امسال هم تعدادی در دستور کار است تا با رفع این گلوگاهها بتوانیم با فساد برخورد کنیم.

خدائیان در خصوص اهمیت شایسته سالاری در کاهش فساد نیز افزود: بدون تردید شایسته سالاری یکی از مقدمات پیشگیری از فساد است و اگر کسانی را برای مدیریت ها انتخاب کنیم که معیارهای مقام معظم رهبری را داشته باشند و متشرع، پایبند به ارزشهای انقلاب، پاکدست و متخصص و متعهد و دیندار باشند حتما فساد نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در انتصابات دخالت نمی کنیم ولی اگر معیارها رعایت نشود تذکر می دهیم.

خدائیان در مورد اولویت سازمان در سال جاری هم اظهارداشت: اولویت ما کمک به بنگاههای اقتصادی و حمایت از تولید برای جهش تولید با مشارکت مردم و نظارت و مبارزه با مفاسد است.

مدیریتها با ارائه گزارش تحویل مدیران جدید می شود

رئیس سازمان کل بازرسی کشور یادآورشد: برای اولین بار طرحی را در دستور کار داریم تا وضعیت موجود دستگاههای اجرایی قبل از سپرده شدن به مدیر بعدی بررسی و ارزیابی شود و گزارشی از وضعیت هر دستگاه آماده شده و به بازرسی و مدیر جدید اعلام شود تا بتوانیم مدیر جدید را ارزیابی کرده و پاسخگو کنیم .

وی اضافه کرد: با این کار مدیر جدید می داند چه وضعیتی را تحویل گرفته و نمی تواند ناتوانی خود را به دوش مدیر قبلی بیندازد و بر عکس اگر ضعفی بود دیگر مدیر جدید متولی نیست و باید آن را برطرف کند.

انتهای پیام

نظر شما