شناسهٔ خبر: 67805314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

طوفان دموکرات‌ها در حمایت از هریس

آخرین امید «الاغ ها»* برای ضربه فنی ترامپ

صاحب‌خبر -

[راضیه زرگری] دیروز، سه‌شنبه، دومین روز کمپین ریاست‌جمهوری کامالا هریس بود؛ با این حال در همین ساعات ابتدایی به‌نظر می‌رسد او رأی کافی نمایندگان برای کسب نامزدی دموکرات‌ها را دارد و به علاوه ده‌ها میلیون دلار هم جمع‌آوری کرده است. همانطور که ریچارد لوسکومب از گاردین گزارش می‌دهد، وظیفه هریس شاید این است که خود را دوباره به رأی دهندگانی آمریکایی معرفی کند. به نوشته گاردین این چهره دمکرات پس از یک گردباد ۲۴ ساعته که تقریباً همه چهره‌های ارشد حزب از نامزدی او دفاع کردند، حالا برای راه‌اندازی قطار کمپینش کمی آرامش دارد. روند سریعی که کامالا هریس حمایت‌های مورد نیازش را جلب کرد، با انبوهی از کمک‌های مالی به کمپین وی همراه بود؛ به‌طوری که یک سخنگوی حزب دمکرات گفت که بیش از 81میلیون دلار در نخستین روز تبلیغات به خزانه‌های تبلیغاتی سرازیر شده و آن را بزرگ‌ترین حمایت یک روزه از نامزد ریاست‌جمهوری در تاریخ دانسته است . او اضافه کرد  بیشتر پول از سوی اهداکنندگان مردمی بوده است که نخستین مشارکت خود را در انتخابات انجام داده‌اند.

هریس رأی کافی نمایندگان حزب دمکرات برای اعلام نامزدی را به‌دست آورد
سی.ان.ان درباره کاندیداتوری هریس نوشت: «هریس درحالی‌که رقبای احتمالی، یکی پس از دیگری او را تأیید می‌کنند به سمت نامزدی دمکرات‌ها حرکت می‌کند. شاید مهم‌تر از همه، تأیید همشهری کالیفرنیایی‌اش، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان بود. پس از اینکه پلوسی گفت که حمایت او رسمی، شخصی و سیاسی است، دیگر رهبران کنگره پشت سر هریس قرار گرفتند؛ آنها آماده بودند تا امیدهای حزب خود را به یک پرچمدار تاریخی بسپارند با این حال کامالا هریس یک رهبر آزمایش نشده در اوج سیاست آمریکا است. طبق برآورد سی‌ان‌ان، تا عصر دوشنبه گذشته، معاون رئیس‌جمهور با کسب موافقت بیش از 1976نماینده، برای کسب نامزدی مورد حمایت
 قرار گرفت.»

اولین حمله هریس: ترامپ می‌خواهد آمریکا را به عقب برگرداند
به گزارش رویترز، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دمکرات انتخابات ریاست‌جمهوری بامداد سه‌شنبه نخستین سخنرانی عمومی خود به‌عنوان نامزد انتخابات را با حمله به ترامپ آغاز کرد و گفت او به ۳۴ فقره کلاهبرداری و خشونت جنسی متهم شده است. هریس گفت: «ما در انتخابات مبارزه خواهیم کرد و در آن پیروز خواهیم شد. من به کاری که بایدن شروع کرد ادامه خواهم داد؛ برای من مهم بود که نقش رهبری بایدن را پس از اعلام کناره‌گیری او ادامه دهم.» وی با بیان اینکه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری کار سختی در پیش دارند، توضیح داد: «من تمام تلاش خود را در مرحله بعدی برای اتحاد حزب دمکرات انجام خواهم داد.» هریس همچنین اعلام کرد به آزادی زندگی ایمن در برابر خشونت اسلحه اعتقاد دارد: «این چیزی است که ما روی آن کار خواهیم کرد و حمل سلاح‌های تهاجمی را ممنوع خواهیم کرد.» هریس سپس به حملات لفظی علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد کنونی جمهوریخواهان در انتخابات پرداخته و گفت: «در طول کارم به‌عنوان دادستان، مجرمانی مانند دونالد ترامپ را تحت تعقیب قرار دادم.» معاون بایدن با بیان اینکه ترامپ می‌خواهد آمریکا را به عقب برگرداند، گفت: «ترامپ و پروژه افراطی او طبقه متوسط ​را تضعیف کرده است... مابه آزادی، فرصت و عدالت برای همه باور داریم، نه فقط برخی».
 
ان.بی.سی: سیاست هریس در قبال اسرائیل تغییری نمی‌کند
گمانه‌زنی رسانه‌ها این روزها علاوه شانس پیروزی هریس، بر موضوع سیاست خارجی او به‌ویژه در قبال رژیم صهیونیستی متمرکز است. به گزارش ان بی‌سی، هریس به‌عنوان نخستین زن سیاهپوست که به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده است، با «داگ امهاف» وکیل یهودی امور تجاری ازدواج کرده است و «ارتباطات یهودی» خود را حفظ کرده و میزبانی دورهمی‌های مرتبط با تعطیلات و مراسم‌های یهودیان را برعهده می‌گیرد. شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش کرد به‌رغم آنکه لحن «کامالا هریس» درصورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در قبال نتانیاهو تندتر خواهد شد اما سیاست‌های آمریکا در قبال اسرائیل تغییری نخواهد کرد. یکی از منابع نزدیک به دولت بایدن گفته که جوانان آمریکایی عرب‌تبار و رأی‌دهندگان ترقی‌خواه، تمایل بیشتری به هریس دارند زیرا او را مسئول سیاست‌های بایدن در قبال رژیم صهیونیستی نمی‌بینند و دموکرات‌ها امیدوارند که همین مسئله به بالا رفتن میزان آرای هریس کمک کند. گفتنی است نتانیاهو دیروز  وارد واشنگتن شد تا امروز، چهارشنبه، در کنگره آمریکا سخنرانی کند و پس از آن با بایدن و هریس دیدار خواهد داشت.
 *پی‌‎نوشت: الاغ، نماد تاریخی حزب دموکرات آمریکاست.

نظر شما