شناسهٔ خبر: 67805044 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ مرداد ۱۳۵۸؛

صادق قطب زاده سرپرست رادیو و تلویزیون: پخش موسیقی تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع خواهد بود

آماده باش ناوگان آمریکا در تنگه هرمز عنوان تیتر یکی است از کیهان ۱۲ صفحه ای ۴۵ سال قبل امروز، سه شنبه ۲ مرداد سال ۱۳۵۸. امام خمینی هم در سخنانی، خرمن سوزیها را به نفع آمریکا دانسته اند و اینکه اینها می خواهند در سراسر مملکت اختلال پیدا شود تا دوباره اربابها بیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آماده باش ناوگان آمریکا در تنگه هرمز عنوان تیتر یکی است از کیهان ۱۲ صفحه ای ۴۴ سال قبل امروز، سه شنبه ۲ مرداد سال ۱۳۵۸. امام خمینی هم در سخنانی، خرمن سوزیها را به نفع آمریکا دانسته اند و اینکه اینها می خواهند در سراسر مملکت اختلال پیدا شود تا دوباره اربابها بیایند. تیمسار مدنی فرمانده نیروی دریایی هم استعفا داده اما دولت فعلا این استعفا را نپذیرفته. آیت الله منتظری هم گفته است که تحولات اخیر ایران کند و محافظه کارانه است. همچنین خبر دیگر اینکه با شروع رسیدگی به پرونده های متهمان ضدانقلابی،  دادگاه انقلاب در زندان اوین آغاز به کار کرد. ۶۰۰۰ همافران هم به تحصن خود پایان دادند و استخدام‌ در تمام وزارتخانه ها جز برای کادرهای آموزشی ممنوع اعلام شده است. اما اطلاعیه ای از سوی صادق قطب زاده سرپرست سازمان رادیو و تلویزیون درباره عدم پخش موسیقی از این رسانه در ماه رمضان در صفحه اول روزنامه به چشم می خورد که متن این پیام که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230724_070618_797

سرپرست سازمان رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که پخش موسیقی تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع خواهد بود. متن اطلاعیه به شرح زیر است؛

بسمه تعالی

سال گذشته در چنین روزهایی امام خمینی اعلامیه ای خطاب به ملت ایران صادر نمودند که ضمن آن ملت را در گرماگرم مبارزه شکوهمند خود بسوی هدف بلند خویش اوج می گرفت هشدار دادند که از این ماه مبارک، از این ماه خدا، ماهی که مسلمانان‌ به میهمانی خدا خوانده شده اند حداکثر استفاده را بنمایند. تجمع در مساجد را ارج نهند و در منابر، مصائب و دردهای ملت ایران را بازگو کنند و دیدیم که ملت ایران چنین‌ کرد و از دریای نا آرام انقلاب  ایران امواج آگاهی و عصیان آگاهانه بر علیه نظام طاغوتی حاکم برخاست.

IMG_20230724_070618_885

امسال در آستانه چنین ماهی بر ملت ایران فرض است که چونان سال گذشته دل به هدف متعالی انقلاب اسلامی خویش بسپارند و نگذارند حتی لحظه ای از این فرصت طلایی هدر رود. صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز همراه سایر هموطنان سعی خواهد کرد برنامه های خود را تا حد امکان با مقتضیات خاص این‌ ماه وفق دهد. بر این اساس برای عطف توجه بیشتر هموطنان عزیز به درون از آن جهت که در آن خود تامل کنند و به بیرون، از آن جهت که در محیط خود تفکر کنند در طول ماه مبارک رمضان، پخش موسیقی از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قطع شده و تنها سرودهای انقلابی و مارش پخش خواهد شد.

صادق قطب زاده

سرپرست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما