شناسهٔ خبر: 67804689 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رونمایی از یک کتاب راهبردی درباره هوش مصنوعی

روزنامه جوان

همایش تخصصی «حکمرانی _ فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها» با حضور جمعی از مسئولان و صاحب‌نظران عرصه فرهنگ و رسانه در سالن همایش‌های دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کتاب «حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها، درآمدی بر سیاست‌گذاری راهبردی در عصر هوش مصنوعی و فضای مجازی» رونمایی شد. 
همایش تخصصی «حکمرانی _ فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها» با حضور جمعی از مسئولان و صاحب‌نظران عرصه فرهنگ و رسانه در سالن همایش‌های دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد. در این همایش از کتاب «حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها، درآمدی بر سیاست‌گذاری راهبردی در عصر هوش مصنوعی و فضای مجازی» که به قلم دکتر عباس محمدیان و دکتر نوید کمالی تألیف شده است، رونمایی شد. در آغاز این مراسم، سیدمحمد هاشمی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت روزآمدسازی سازوکار‌های حکمرانی فرهنگی متناسب با تحولات روز، به‌خصوص در عرصه رسانه اظهار داشت: «در عصر کنونی که رسانه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند، ما به راهبرد‌هایی نیاز داریم که بتوانند با این تحولات سریع و پیچیده همراهی کنند. رسانه‌ها به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزار‌های انتقال فرهنگ و ارزش‌ها، نقشی بی‌بدیلی در شکل‌دهی به افکار عمومی ایفا می‌کنند و از این‌رو نیازمند توجه ویژه در سیاست‌گذاری فرهنگی هستند.»
دکتر عباس محمدیان، مؤلف کتاب و مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش به اهمیت تولید ادبیات علمی در عرصه حکمرانی فرهنگی و توانمندسازی نظام سیاست‌گذاری فرهنگی کشور پرداخت و گفت: «تولید ادبیات علمی و پژوهش‌های عمیق و کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی می‌تواند به توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور کمک شایانی کند. در دنیای امروز که با پدیده‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و فضای مجازی روبه‌رو هستیم، سیاست‌گذاری فرهنگی باید به‌گونه‌ای باشد که توانایی پاسخگویی به چالش‌های جدید را داشته باشد و بتواند به ارتقای سطح فرهنگ جامعه کمک کند.»
نوید کمالی، دیگر مؤلف کتاب و مدرس دانشگاه سخنرانی خود را با تأکید بر اهمیت و ضرورت انجام پژوهش‌هایی از جنس کتاب «حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها» آغاز کرد. وی با اشاره به تحولات سریع در حوزه فناوری و رسانه به ضرورت بازنگری در سیاست‌های فرهنگی کشور پرداخت و اظهار داشت: «یکی از مهم‌ترین وظایف ما به‌عنوان پژوهشگر ارائه تحلیل‌های دقیق و جامع از پدیده‌های نوین اجتماعی و فناوری به سیاست‌گذاران است. این کتاب تلاشی است در جهت پر کردن خلأ موجود در ادبیات علمی مربوط به حکمرانی فرهنگی در عصر دیجیتال و امیدواریم بتواند به‌عنوان مرجعی برای تحلیل و بررسی روند‌های نوین در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای عمل کند.»

برچسب‌ها:

نظر شما