شناسهٔ خبر: 67804678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عاقبت جعل هویت سیاسی 

روزنامه جوان

مهاجری سال‌ها عضو شورای سردبیری سایت خبرآنلاین بوده است که از رسانه‌های حامی حسن روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ و در طول دو دولت او بوده است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای و مجازی اصلاح‌طلب که تلاش دارد خود را اصولگرا جا بزند و تخریب‌هایش علیه اصولگرایان را انتقاد درون گروهی القا کند، حالا با واکنشی تند از سوی جواد امام، چهره اصلاح‌طلب تندرو نزدیک به محمد خاتمی روبه‌رو شده است که او را اصولگرا خطاب کرده و با همین هویت، مفصل به او تاخته است. 
 مهاجری سال‌ها عضو شورای سردبیری سایت خبرآنلاین بوده است که از رسانه‌های حامی حسن روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ و در طول دو دولت او بوده است. این رسانه البته هیچ گاه اعلام نکرده که اصلاح‌طلب است، اما مواضع آن کاملاً همسو با اصلاح‌طلبان است و همواره و خصوصاً در انتخابات‌های مختلف حامی متعصبانه جریان و کاندیدای اصلاح‌طلب بوده و با سیاست تفرقه اندازی بین گروه‌های اصولگرا و علیه کاندیدای اصولگرایان مطلب و خبر کار می‌کرد. روشن نیست چرا این رسانه علاقه ندارد خود را اصلاح‌طلب بنامد. حال آنکه به قول همان حسن روحانی چه بهتر آنکه هر کس با شناسنامه حرفش را بزند. 
این اختفای هویت اصلاح‌طلبی را مهاجری به شکل غیرحرفه‌ای‌تری دنبال می‌کند و با وجود آنکه همیشه در حال تخریب اصولگرایی و تحسین خاتمی و روحانی و حالا هم پزشکیان است، اما همه اعتراضاتش به جریان اصولگرایی را با عنوان «ما اصولگراها» این طور هستیم و... بیان می‌کند! این‌گونه هم ژست انتقاد به خودی و روشنفکری می‌گیرد و هم مخاطب حرف را بیشتر می‌پذیرد، از این جهت که می‌گوید او یکی از خودشان است! در حالی که عملاً او یک اصلاح‌طلب است. 
این دو سره بازی کردن مهم‌ترین ویژگی فردی است که علناً در فضای توییتر همه اصولگرایان را به انتقاد و اعتراض و حتی استهزا می‌گیرد و فکر می‌کند با یک هشتگ «ما اصولگراها» او اصولگرا باقی می‌ماند؛ کاری که نه حرفه‌ای است و نه اخلاقی. 
حالا هویت بدلی مهاجری و عدم شفافیت او در فضای رسانه کار دستش داده و با عتاب جواد امام روبه‌رو شده است. به نظر می‌رسد تندرو‌های اصلاح‌طلب احساس خطر کرده‌اند که مباد مهاجری که خون خالص اصلاح‌طلبی در رگ‌هایش جاری نیست و قبلاً اصلاح‌طلب نبوده، پایش به دولت پزشکیان و رسانه‌های آن باز شود و تصمیم گرفته‌اند، او را عقب برانند. 
جواد امام با تشکیک در انتقادات مهاجری نسبت به اصولگرایان نوشته: «آقای محمد مهاجری، صاحب هشتگ ما اصولگرا‌ها و از چهره‌های جریان اصولگرا در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده نقش منتقد را ایفا کند. ایشان این روز‌ها نیز بیکار نمانده و هر از گاهی با نوشتن مطلبی تلاش می‌کند چهره‌ای مستقل از جریان سیاسی متبوع‌اش نشان دهد؛ چرایی‌اش را خدا می‌داند؛ مشخص خواهد شد!»
جواد امام با انداختن تقصیرات همه کاستی‌ها بر گردن اصولگرایان، مهاجری را هم یک اصولگرا دانسته و خطاب به او از چنین عباراتی استفاده کرده است: «انتقاد‌های کوبنده از جایی به بعد بی‌معناست. پس، مسئولیت بپذیرید!»، «اصولگرایان باید بپذیرند که "نه" شنیده‌اند و نسخه‌شان مقبول مردم نیفتاده است، بنابراین ادبیات‌تان نباید از جنس امر و نهی باشد!» و «نهج‌البلاغه بخوانید و آموزه‌ها‌یش را به‌کار ببندید. شاید فردا دیر باشد!»؛ و بعد هم طعنه زده که منتظر ورود به دولت پزشکیان نباشد: «آقای مهاجری! خودانتقادی و نقد‌های صریح‌تان به‌جای خود، نقد‌های خارج از قواره‌تان هم به‌جای خود! زنبیل گذاشتن و صف تشکیل دادن برای ورود به دولت، کار جریان اصولگرایی است، آمار استخدام فله‌ای، بدون تخصص، بدون تجربه و خارج از ضوابط مؤید این ادعاست. اصلاح‌طلبان با دیسیپلین و بنا بر صلاحیت وارد می‌شوند، که اگر چنین نباشند، فرصت‌طلب‌اند.»
پس زدن مهاجری از سوی اصلاح‌طلبان اتفاق تازه‌ای نیست؛ این عاقبت و سرنوشت کسانی همچون نوری‌زاد و نصیری و دیگران است که به طمع قبول جریان اصلاح‌طلبی به گذشته خود پشت کردند و کمک اصلاح‌طلبان شدند و اصلاح‌طلبان هم پس از رسیدن به قدرت، آن‌ها را مثل دستمال کهنه دور می‌اندازند!

نظر شما