شناسهٔ خبر: 67804608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استقبال سفیر ایران از سومین کاروان در پاریس

فلاح: می‌خواهم تاریخ‌سازی کنم 

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: سومین کاروان ورزشی ایران ساعت ۸:۴۵ روز گذشته به وقت محلی از طریق فرودگاه شارل دوگل وارد پاریس شد. کاروانی که علاوه بر ملی‌پوشان رشته‌های مختلف، عبدالله سهرابی رئیس کمیسیون بین‌الملل کمیته ملی المپیک، احسان قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و اقتصادی کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، اعضای هیئت اجرایی کمیته شامل حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف، غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیروکمان، مهدی گودرزی، غلامرضا نوروزی و همچنین زهرا اینچه‌درگانی رئیس فدراسیون ژیمناستیک و علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی، کاروان ایران را همراهی می‌کردند


 دنبال تاریخ‌سازی هستم
مبینا فلاح، تنها نماینده تیروکمان ایران در المپیک پاریس هدفش از حضور در این رقابت‌ها را تاریخ‌سازی می‌خواند: «برنامه من برای المپیک فقط حضور نیست، بلکه می‌خواهم تاریخ‌سازی کنم و تاریخ المپیک ایران را در رشته تیروکمان به نام خودم ثبت کنم. هرچند که کار سختی است، اما امیدوارم موفق شوم و برای آن تلاش می‌کنم. من برای رسیدن به المپیک هزینه زیادی پرداخت کرده‌ام. حضور در المپیک رؤیای هر ورزشکاری است که من بدان دست یافتم، اما حالا دنبال موفقیت در المپیک هستم. دو سال است که به‌طور مدام و به دور از خانواده در تهران تمرین می‌کنم. روزی ۱۶ ساعت و در شرایطی بسیار سخت. حالا زمان گرفتن نتیجه زحماتم است و امیدوارم با دست پر پاریس را ترک کنم.»


 آرزوی موفقیت سفیر 
محمد امین‌نژاد، سفیر ایران در پاریس پس از رسیدن سومین کاروان المپیک ایران به محل برگزاری مسابقات، ضمن خیرمقدم به افراد کاروان برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد. سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنجم تا بیست‌و‌یکم مرداد برگزار می‌شود و کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار در قالب ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. در همین راستا، سومین کارون المپیکی ایران روز گذشته وارد پاریس شد که ورودش به این شهر با استقبال و خیرمقدم سفیر ایران در پاریس و آرزوی موفقیت او برای تک‌تک ورزشکاران ایران همراه بود: «خیلی خوشحالیم و مقدم عزیزان ملی‌پوش را گرامی می‌داریم. امیدواریم که توفیقات یار باشد و ورزشکاران با دست پر به ایران بازگردند و دل مردم را شاد کنند.»


 به عنوان کشوری امن در پاریس هستیم
خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک در بدو ورود به فرودگاه شارل دوگل پاریس تأکید کرد که نمایندگان ایران به عنوان یک کشور امن اینجا حضور دارند: «کاروان خادم‌الرضا با شعار «صلح برای کودکان» راهی المپیک پاریس شده‌اند و همه نمایندگان کشورمان آماده رقابت هستند. تیم‌ها و نمایندگان کشورمان در بازی‌های المپیک در پاریس با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد و امیدوارم حاصل زحمات ورزشکاران و رؤسای فدراسیون‌ها اینجا دیده شود. ورزشکاران ما برای رقابت و نشاط اینجا حضور دارند، اما در خصوص پاداش، به صورت ریالی به حسابشان همان روز واریز خواهد شد که برای مدال طلا، کمیته ملی المپیک ۱۰ میلیارد تومان و وزارت ورزش هم ۸ میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد.»


 خواب حضور در المپیک را هم نمی‌دیدیم
رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران با تأکید بر اینکه خواب المپیک را هم نمی‌دیدیم از تلاش شاگردش، مهدی الفتی برای موفقیت در پاریس گفت: «با زحمات بسیار توانستیم رؤیای حضور در المپیک را به حقیقت تبدیل و سهمیه المپیک را کسب کنیم. من در طول سالیان گذشته در مسابقات جهانی و آسیایی زیادی شرکت کرده‌ام، اما اولین تجربه من و مهدی الفتی در المپیک است. این رقابت‌ها آوردگاه خیلی بزرگی محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در پاریس حضور دارند، به همین دلیل با همه مسابقات فرق دارد. البته ما به دنبال بهترین نتیجه هستیم. پرش‌های مهدی پرش‌های روز دنیاست، اما برای اینکه به فینال صعود کند باید عملکرد بهتری نسبت به همه مسابقاتی که پیش از آن شرکت کرده بود داشته باشد. اما فارغ از نتیجه، حضور در المپیک و رقابت با بزرگان جهان برای ژیمناستیک ایران یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.»

نظر شما