شناسهٔ خبر: 67804079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ابرپروژه فرهنگی تالار مرکزی یزد بدون حضور رئیس‌جمهور شهید افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تالار مرکزی یزد با مساحت حدود ۱۵ هکتار و سالن‌های تخصصی و هنری پس از ۱۵ سال روز جمعه افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

احسان عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: مجموعه فرهنگی و هنری تالار مرکزی یزد که کلنگ آن در سال ۱۳۸۷ به زمین خورده بود، پس از ۱۵ سال به همت دولت سیزدهم، روز جمعه پنجم مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی و هنری در زیربنای ۱۴ هزار و ۴۵۰ متر مربع آماده بهره‌برداری است افزود: تالار مرکزی یزد شامل دو سالن با ظرفیت‌های ۶۰۹ نفره و ۴۵۵ نفره، فضاهای نمایش باز، نگارخانه، سالن تمرینات نمایش، کارگاه ساخت دکور و کلاس‌های آموزشی است که سرآنه فضای فرهنگی و هنری استان یزد را ارتقا می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: تالار مرکزی و مجلل یزد که قرار بود با حضور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی افتتاح شود، پس از شهادت ایشان و به دستور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته مسئولان استان یزد در تکاپوی تکمیل هر چه سریع‌تر این مجموعه فرهنگی و هنری با حضور آیت الله رئیسی بودند که با شهادت رئیس جمهور سیزدهم این امر محقق نشد.

نظر شما