شناسهٔ خبر: 67803510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

یمنی‌ها آمریکا و صهیونیست‌ها را خفه کرده‌اند - اکونیوز

اقتصاد ایران: قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: از خدا می خواهیم عدل حسینی، جلال و شکوه خود را نشان بدهد و جامعه ای همچون جامعه یمنی در دیگر کشورها زنده بشوند که این آمریکای پلید و صهیونیست خبیث را خفه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی، در دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به ایام سوگ و ماتم آقا اباعبدالله الحسین، بیان داشتند: ایام سوگ و ماتم سالار شهیدان حسین بن علی بن ابیطالب (ع) است از یک سو، حمله ناجوانمردانه علیه مردم غزه است از سوی دیگر، از خدای سبحان مسئلت می‌کنیم عدل حسینی، جلال و شکوه خود را نشان بدهد و جامعه‌ای همچون جامعه یمنی در دیگر کشورها زنده بشوند که این آمریکای پلید و صهیونیست خبیث را خفه کنند و خواهند کرد چون همواره حق بر باطل پیروز است.

وی گفت: ایران خیلی بزرگ است و شما ایرانی‌ها خیلی بزرگید و قدرتان باید محفوظ باشد. آن روزی که انوشیروان در این سرزمین حکومت می‌کرد از روم و غیر روم دانشجو می‌آمد، محقق می‌آمد چیزی یاد می‌گرفت و می‌رفت. روزی هم که پیغمبر و امام (علیهم الصلاة و علیهم السلام) در حجاز بودند و در کوفه و امثال اینها حکومت پیدا کردند، تنها و مهم‌ترین و برجسته‌ترین شاگردان و دانشجویانی که رفتند و عراق را عراق کردند، نجف را نجف کردند همین اجداد شما ایرانی‌ها بودند.

این مرجع تقلید ادامه داد: الآن سالیان متمادی است که شما می‌گوئید شیخ انصاری؛ ایشان را چه کسی تربیت کرده؟ آن شریف العلمای مازندرانی تربیت کرد، خواجه نصیر، آن صاحب جواهر، این آخوند خراسانی، این بزرگان را چه کسی تربیت کرده؟ آخوند خراسانی ایرانی بود، این بلخ و بخارا برای خراسان است اینها خراسانی اند، مولوی خراسانی است، ابن سینا خراسانی است، اینها بلخی اند اینها برای سرزمین ما هستند. در اثر داشتن حکّام بی عرضه بخش وسیعی از این سرزمین به دیگران داده شد، ما بزرگیم و قدر بزرگی مان را باید بدانیم.

وی بیان کرد: مردم ما به قانون احترام می‌گذارند، وقتی ببینند کشور قانونمند است، احترام می‌کنند، این نشانه عظمت مردم و جلال و شکوه ایرانی هاست. ما سند داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم، بزرگیم و بزرگ زاده ایم، ما نباید به گونه‌ای باشیم که دیگری بر ما مسلط بشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از سیدالشهدا (ع) اشاره کرده و بیان کرد: یک بیان نورانی حضرت سید الشهدا (ع) دارد که فرمود اگر یک هدفی دارید می‌خواهید دانشمند و مجتهد و متخصص بشوید، از این تابلوها سوال نکنید که من از چه راهی مدرک بگیرم و متخصص بشوم؟ از تابلو سوال نکنید، از خود علم سوال بکنید از چه راهی بیایم؟ «منْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیَةِ اللَّهِ کَانَ أَفْوَتَ لِمَا یَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یَحْذَرُ» فرمود "هیچ هدفی وسیله را توجیه نمی‌کند." اگر کسی بخواهد دانشمند باشد با خرید نمره ایام امتحان به جایی نمی‌رسد. هیچ هدفی وسیله را توجیه نمی‌کند. انسان هر کسی را می‌تواند فریب بدهد ولی خودش را نمی‌تواند فریب بدهد.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: این هنوز حرف جهانی است که فرمود هیچ وقت هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. هر کسی خواست آبرومند بشود راه دارد. بخواهد عزیز بشود، عالم بشود، فقیه بشود، متخصص بشود، راه دارد. از تابلو سوال نکنید که کجا برویم، از خودتان علم سوال بکنید که از چه راه بیاییم؟ هدف وسیله را توجیه نمی‌کند بلکه خود هدف راهنمایی و رهبری می‌کند.

نظر شما