شناسهٔ خبر: 67802474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان قزوین:

باید به‌صورت علمی و قاعده‌مند با فساد مبارزه شود

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: جلوگیری از فساد نصیحت بردار نیست و باید به صورت هماهنگ، قاعده‌ مند و علمی با آن مبارزه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام علی مصطفوی نیا، رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: مردم از دستگاه قضایی در مبارزه با فساد انتظارات بیشتری دارند، به همین منظور باید دستگاه های نظارتی و قضایی در این زمنیه اولویت خود را پیشگیری از تخلفات قرار دهند، چرا که پیشگیری از وقوع جرم یک اصل مهم و اساسی در دستگاه قضایی محسوب می شود.

وی ادامه داد: اگر نظام اداری سست باشد، نظام سیاسی نیز سست خواهد شد از این رو تبیین و روشنگری قوانین امری لازم و ضروری به حساب می آید.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: جلوگیری از فساد نصیحت بردار نیست و باید به صورت هماهنگ، قاعده‌ مند و علمی با آن مبارزه شود چرا که مقام معظم رهبری نیز از این موضوع به عنوان اژدهای هفت سر یاد می‌کنند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا وظیفه دستگاه نظارتی آن است که واقعیت‌ها را برای مدیران و دستگاه ها بیان کند و زمانی که این واقعیت ها بیان شد نباید برای خطاهای صورت گرفته توجیه گر باشیم چرا که این مساله برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه رشوه در تعابیر اسلامی به معنای خوردن غذایی است که از دهان مار گرفته شده، تاکید کرد: قرار نیست کمبود دریافت حقوق و مزایای کارمندان به جایی برسد که عامل مهمی در دریافت رشوه باشد و دستگاه قضایی وظیفه تعیین حقوق را ندارد بلکه با متخلفان به شدت برخورد می کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین به نقش دشمن در ناامیدی مردم به وضعیت امروز جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام همت خود را در جهت ناامیدی و دلسردی مردم نسبت به بهبود مسایل و مشکلات موجود به کار بسته و اگر هر شخصی ترویج کننده ناامیدی باشد در میدان دشمن بازی می کند و باید تفهیم شود که مردم را نباید به ارزش های نظام سست و ناامید کرد.

46

نظر شما