شناسهٔ خبر: 67802392 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک برگزار شد؛

رقابت ۲۰۰ فیزیکدان جوان از سراسر دنیا در اصفهان

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز دوشنبه (1 مرداد) با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -
رقابت ۲۰۰ فیزیکدان جوان از سراسر دنیا در اصفهان

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز دوشنبه با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد. آزمون عملی این المپیاد امروز برگزار شد و قرار است بخش نظری هم پس‌فردا برگزار شود.

 ایران امسال برای دومین بار میزبان المپیاد جهانی فیزیک است و پیش از این نیز این رویداد در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ میلادی) در این کشور و در شهر اصفهان برگزار شد.

از جمله کشورهای حاضر در این المپیاد می‌توان به ایران، روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، کوبا، عربستان، تایوان، رومانی، ترکیه، مکزیک، امارات متحده عربی، گرجستان، بلغارستان، اندونزی، قرقیزستان، کرواسی، قبرس، کلمبیا، بلاروس، کویت، ویتنام، قطر، بوسنی و هرزگوین، بنگلادش، قزاقستان، کوزوو، مولداوی، مغولستان، صربستان، سوریه،تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان و ازبکستان اشاره کرد.

المپیاد جهانی فیزیک با توجه به اهمیت روز اَفزون فیزیک در بیشتر زمینه‌های فناوری و آموزش عمومی جوانان و همچنین با هدف افزایش ارتباطات بین‌المللی هر سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش در المپیاد حضور دارند و از بدو ورود، مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

نظر شما