شناسهٔ خبر: 67802369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی «آنروا»:تروریست خواندن این آژانس، تأثیرات خطرناکی بر آینده آوارگان فلسطینی می‌گذارد

تهران- ایرنا- سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد که اقدام کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در تروریستی اعلام کردن این نهاد امداد رسان، تأثیرات خطرناکی بر ثبات و آینده آوارگان فلسطینی به ویژه در کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه الشروق، «عدنان ابوحسنه» امروز (سه شنبه) در این باره گفت: تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سلب مشروعیت از آنروا موضوع جدیدی نیست.

ابوحسنه افزود که مصوبه کنست رژیم صهیونیستی مبنی بر تروریستی اعلام کردن آنروا، شرایط را بسیار خطرناکتر از قبل خواهد کرد. این مصوبه در زمینه تعامل با آنروا یا فعالیت و حضور آن در کرانه باختری، غزه یا بیت المقدس مانع ایجاد می کند.

این مسئول آنروا تأکید کرد این اولین بار است که رژیم صهیونیستی یک سازمان بین المللی را به عنوان «نهاد تروریستی» اعلام می کند.

ابوحسنه خاطرنشان کرد: این مصوبه در صورت اجرا، پیامدهای بسیار خطرناکی بر ثبات و آینده میلیون ها آواره فلسطینی به ویژه در کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس اشغالی خواهد داشت.

عدنان ابوحسنه تصریح کرد: با توجه به فقدان هر گونه حاکمیت فلسطین، دولت یا سازمان دیگری در نوار غزه، آنروا تنها تشکیلات سازمان یافته ای است که هزاران نفر عضو سازمان یافته، تأسیسات و خودرو در اختیار دارد که در شمال و جنوب نوار غزه فعالیت می کنند.

کنست در ماه می / اردیبهشت گذشته پیش نویس قانون تروریستی دانستن آژانس امدادرسان آنروا را در شور اول تصویب کرد.

براساس این پیش نویس، کلیه ارتباطات و تماس ها بین رژیم صهیونیستی و این سازمان قطع و دفاتر این سازمان در سرزمین های اشغالی تعطیل خواهد شد. همچنین بندهای مرتبط با مجازات سازمان های تروریستی بر این آژانس امدادرسان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آنروا یکی از آژانس‌های فعال در حوزه خدمات رسانی به آوارگان فلسطینی تحت نظر سازمان ملل است که مقامات صهیونیست از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) با هدف تشدید آلام مردم غزه و کشتار و محرومیت بیشتر آنها، این آژانس را آماج حملات و اتهامات متعددی قرار داده اند.

اتهامات تل آویو علیه آنروا باعث قطع کمک‌های کشورهای غربی به سازمان آنروا شد. اگرچه با روشن شدن بی پایه بودن این ادعاها برخی از این کشورها کمک‌های خود به آنروا را از سرگرفتند اما آمریکا تحت نفوذ لابی صهونیست همچنان این محدودیت‌ها را بر آنروا اعمال می‌کند.

نظر شما