شناسهٔ خبر: 67802176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کردستان: دستگاه‌ها در بحث مقابله با قاچاق احساس مسئولیت کنند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از عملکرد مسئولان دستگاه‌های استان در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز انتقاد و بر لزوم جدیت همه در این زمینه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز سه‌شنبه در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در سنندج اظهار کرد: قاچاق دارای یک سازمان هوشمند، متفکر و جدی بوده و یک روز تاخیر در مقابه با آن خیانت به مردم است.

وی با بیان اینکه در این جلسات باید موضوعات مهم مطرح شود، افزود: پدیده قاچاق متفکرتر و پیچیده‌تر از هر زمانی است و باید در این جلسات، موضوعات راهبردی مورد تبادل نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم بررسی قاچاق در فضای مجازی تاکید و اضافه کرد: هر دستگاه باید بداند که در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز چه کاری می‌تواند انجام دهد، ضمن اینکه همه مسئولان دستگاه‌های مرتبط باید با قوانین این حوزه آشنایی داشته باشند.

لزوم آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به ضربه قاچاق به اقتصاد کشور در متون درسی، حضور جدی دانشگاه کردستان در جلسات و پژوهش در بحث قاچاق و تعیین تکلیف همه مصوبات معوقه طی یک ماه از دیگر مطالبی بود که رمضانی به آن اشاره داشت.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم گفت: قبلا مرزنشینان در سال از پرداخت ۸۰ دلار عوارض گمرکی معافیت داشتند که باعث سوءاستفاده برخی شده بود.

علی خداویسی یادآور شد: این معافیت باعث شده است برخی روزانه بارها از مرز تردد داشته باشند و با واردات کالا، درآمدهای خوبی کسب کنند که باید اداره گذرنامه با همکاری گمرک مانع از سوءاستفاده این افراد شوند، ضمن اینکه نیاز است با موافقت ستاد مرکزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این کار انجام شود.

لزوم کنترل و مدیریت وانت‌بارها در مسیرهای بین‌شهری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت‌بار دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد که بدون بارنامه اقدام به حمل بار در مسیرهای بین شهری می‌کنند که باید راهکاری برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

فرزاد حسنی بر لزوم هماهنگی پلیس، اداره کل صمت و شهرداری‌ها برای مدیریت این وضعیت و برخورد با وانت‌بارهای فاقد بارنامه تاکید کرد.

سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راهور کردستان هم با بیان اینکه هیچگونه برنامه‌ای برای مدیریت وانت‌بارها در استان وجود ندارد، گفت: دستگاه‌های متولی باید برای کنترل وانت‌بارها در مسیرهای مواصلاتی، هماهنگی و همکاری داشته باشند.

نظر شما