شناسهٔ خبر: 67802069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درباره یک گزاره نادرست

یمنی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند؟!

تصویر آن یمنی پابرهنه‌ آفتاب سوخته که سلاح به دوش سینه‌کش کوه‌های مارب را بالا میرود، نه تنها نشان عقب ماندگی و فقر و بی چیز بودن آنها نیست، که اتفاقا تصویر عزم راسخ و ایمان محکم انسان توحیدی در عصر جدید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از جهان نیوز، محمد جواد طوسی: بسیاری از کارشناسان داخلی در تحلیل اقدامات و کنش های یمن در مقابل صهیونیست ها، ادعا میکنند چون یمن چیزی برای از دست دادن ندارد اینچنین جسورانه منافع امریکا و صهیونیست ها را در منطقه مورد هدف قرار میدهند. رژیم صهیونیستی نیز از هرگونه درگیری گسترده با انصارلله یمن امنتاع میکند چراکه یمنی ها به واسطه جنگ طولانی با سعودی ها دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند!

مگر یمن مردم و خاک و سرزمین ندارد که نگران از دست دادن آن نباشد؟ مگر یمنی ها فرزند و خانه و خانواده ندارند که دلواپس قتل عام انها زیر بمباران های وحشیانه‌ غربی ها نباشند؟ اگر یمن زیرساخت‌های حیاتی ندارد پس نیازهای اولیه و ملی خود را در دنیای جدید چگونه تامین میکند؟ آیا یمن زیرساخت های حمل و نقل سراسری، بهداشتی، انرژی، تولیدی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی، مالی و بانکی، اقتصادی و... ندارد؟ پس چگونه توانستند ره صد ساله را در کمتر از ده سال طی کند که فقط در یک نمونه، پهپاد یافا از عمق تکنولوژی نظامی اسرائیل عبور کرده و به هدف اصابت کرده است؟!
تصویر آن یمنی پابرهنه‌ آفتاب سوخته که سلاح به دوش سینه‌کش کوه های مارب را بالا میرود، نه تنها نشان عقب ماندگی و فقر و بی چیز بودن آنها نیست، که اتفاقا تصویر عزم راسخ و ایمان محکم انسان توحیدی در عصر جدید است. و این به تنهایی در دنیایی که چشم خود را بروی ظلم و قتل عام بسته، همه چیز است که باید از آن مراقبت کند.

این نوع نگاه غیرمنصفانه به دلاورمردان یمن به نوعی کم لطفی به نیت الهی آنها در مبارزه با استکبار است. شهامت یمنی ها در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی، از روی این نیست که چیزی برای از دست دادن ندارند؛ بلکه این شجاعت از یک طرف ریشه تاریخی و فرهنگی در آن سرزمین دارد و از طرف دیگر معلول مبانی فکری و عقیده راسخ یمنی‌ها است.

اما یمنی ها چه گوهری دارند که در دیگر سرزمین ها به سختی یافت میشود؟

اولا، یمنی ها فرزندان خلف خمینی کبیر هستند که اسلام ناب را از اویس قرن به ارث برده و ریسمان عقیده را چنان چنگ زده اند که در طول تاریخ انسانیت کمتر مردمانی را این چنین سراغ داریم. انسان یمنی بر روی قله‌ عقیده ایستاده و در مقابل انسان غربی قد علم کرده است تا ابزارهای پیشرفته‌ جنگی و توسعه‌ی اقتصادی را در مقابل خنجر های به کمر بسته و پاهای برهنه‌ی خود ناتوان کند.

ثانیا، انگیزه‌ مبارزه با استکبار، گوهر گرانقیمتی است که پس از پیروزی یمنی ها در مقابل سعودی ها و پشتیبانان غربی شان، آن هم پس از قریب به یک دهه جنگ تمام عیار، از خاک سرزمین یمن سر بیرون آورده است. مجاهدان یمنی در صف کشی مقابل دشمنان اسلام نه تنها سرشار از انگیزه اند بلکه برای زمین زدن صهیونیسم جهانی کمر همت بسته و عزم و اراده را به خدمت گرفته است.

ثالثا، شرافت یمنی در بزرگداشت انسانیت است؛ حتی اگر آن انسان روزی پنجه به صورت او کشیده باشد. یمنی ها اگرچه در روزهای سخت جنگ با عربستان مورد بی مهری مسلمانان و غیر مسلمانان قرار گرفتند اما امروز بدون کمترین تردیدی در سمت درست تارخ ایستاده و شرافت را از عمق سرزمین های اسلامی فریاد میزنند.
رابعا، وفاداری به آرمان فلسطین از یک طرف ریشه در عقیده آخرالزمانی یمنی ها دارد و از طرف در دیگر تاریخ مردمان این سرزمین سراغ ندارید که عهدی با کسی ببندند و پای آن نایستند.

استفاده از تعابیر غیر دقیق و توصیفات غیرمنصفانه در مورد اهالی مقاومت، حق و نیت خالصانه‌ آنها را تضییع می‌کند.  امروز نگاه یمن و جبهه مقاومت به ایران است، چون پرچم مقاومت در دستان جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

نظر شما