شناسهٔ خبر: 67801818 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جوجه ریزی در مرغداری‌های سیستان وبلوچستان به مرز هشت میلیون قطعه رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به همت فعالان اقتصادی هفت میلیون و ۸۵۴ هزار و ۵۲ قطعه جوجه ریزی امسال در واحدهای مرغداری استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به همت فعالان اقتصادی هفت میلیون و ۸۵۴ هزار و ۵۲ قطعه جوجه ریزی امسال در واحدهای مرغداری استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ علیرضا دهمرده روز سه شنبه اظهار کرد: با این میزان جوجه ریزی، بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۱ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.
وی میزان جوجه ریزی تیر ماه سالجاری را یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۶۲ قطعه اعلام کرد و افزود: این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره‌برداران روند ساخت و ساز واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
دهمرده گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

وی بیان کرد: نهضت ارتقای خوداتکایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ همچنان با مشارکت مردم و با ساخت واحدهای جدید مرغداری و راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال ادامه خواهد داشت بطوریکه بزودی در تولید گوشت مرغ استان خودکفا خواهد شد.

نظر شما