شناسهٔ خبر: 6780140 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

تشکیل 5 جلسه برای رسیدگی به مشکلات معلمان/مجلس مانند گذشته حامی باشد

خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از سی و دومین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور گفت: کمیته مشترک بین مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و آموزش و پرورش با مسئولیت ابوترابی نایب رئیس مجلس 5 جلسه را برگزار کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ علی اصغرفانی در این نشست که در برج میلاد در حال برگزاری است گفت: شهید رجایی بنیانگذار این اجلاس از اول انقلاب اسلامی بود که همه ساله با سه هدف اصلی برگزار می شود.


وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش افزود: اجرای سند تحول بنیادین و نقش آن در برنامه ششم توسعه ، هماهنگی هاهی نهایی و اجرایی برای بازگشایی مدارس در مهر 94 و اجرای طرح رتبه بندی معلمان، طرحی که برای اولین بار در نظام تعلیم و تربیت اجرا می شود از اهداف برگزاری این اجلاس است.


فانی ضمن تشکر از همکاریها و همفکری های مجلس شورای اسلامی به ویژه در جلسه غیرعلنی مجلس بیان کرد: این جلسه در رابطه با معیشت معلمان و مشکلات اعتباری و مالی آموزش و پرورش به اداره ابوترابی نائب رئیس مجلس برگزار شد.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با وجود مشغله زیاد نایب ریس مجلس شورای اسلامی این کمیته با برگزاری 5 جلسه تشکیل شد و ما امیدواریم گام های موثری در راستای معیشت ، منزلت و هویت معلم برداشته شود.


وی اشاره کرد: وظیفه می دانم از رای مجدد مجلس شورای اسلامی به بنده برای ادامه خدمت در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت صمیمانه تشکر کنم این رای مجدد تکلیف مضاعفی را بر عهده بنده و مدیران آموزش و پرورش گذاشت تا بتوانیم از این فرصت برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت ، اعتلای تربیت و آموزش در نسلی که آینده ساز کشور هستند و در ایجاد زمینه و محیطی مناسب برای رشد و بالندگی دانش آموزان استفاده کنیم.


فانی خطاب به ابوترابی گفت: امیدواریم در مجلس شورای اسلامی و در تصویب برنامه ششم توسعه مانند گذشته از مساعدت و همکاری نمایندگان مجلس برای تصویب احکامی در برنامه ششم توسعه به قسمی که آموزش و پرورش بتواند کارکردها و رسالتهای خود را به انجام برساند استفاده کنیم.


وزیر آموزش و پرورش افزود: بدیهی است سندتحول بنیادین و اجرای آن که روز گذشته نقشه راه آن رونمایی شد می تواند تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کند و ما با توجه به اجزای سند، زیرنظام ها و راهکارهای آن بتوانیم در قالب نقشه راه که اولویت ها و پیش نیازهای آن تا سال 99 پیش بینی شده است برای ایجاد تحول بنیادین بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت گام موثر برداریم.