شناسهٔ خبر: 67801263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

«گل» فروش آنلاین دستگیر شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری یک فروشنده آنلاین روانگردان در فضای مجازی خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزییات این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با انجام رصدهای شبانه‌روزی و پیگیری‌های صورت گرفته در فضای مجازی از فعالیت یک فروشنده موادمخدر در فضای مجازی با خبر شده‌ و رسیدگی به آن را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در این مورد گفت: ماموران پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که مخفیگاه این فرد در غرب تهران است. به دنبال این موضوع با انجام اقدامات فنی و مهندسی اجتماعی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات غرب پایتخت شناسایی کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای عملیات دریافت شد، گفت: در ادامه تیم‌های عملیاتی پلیس پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند. همچنین مخفیگاه متهم نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن 11کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان گل کشف و ضبط شد.

باباپور با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: متهم به همراه موادمخدر مکشوفه به مقر پلیس منتقل شد و در آنجا معترف شد که عمده مشتریان خود را از طریق فضای مجازی شناسایی کرده و اقدام به فروش موادمخدر به آنان کرده بود. در ادامه برای این فرد پرونده‌ای نیز تشکیل شد و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان در حال انجام است.

وی با هشدار نسبت به افزایش مصرف مخدر گل در میان جوانان گفت: متأسفانه با توجه به اینکه مصرف گل و ماریجوانا و تبلغ گسترده آن در فضای مجازی به مصرف و اقبال آن به ویژه در بین جوانان دامن زده؛ به شهروندان یادآوری می‌کنیم به دلیل توهم‌زائی و اعتیادآوری این نوع مواد روانگردان اثرات جبران ناپذیری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می‌گذارد.به همین دلیل نیز به خانواده ها هشدار جدی می‌دهیم و از آنها درخواست می‌کنیم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اینگونه مواد روانگردان با فرزندان خود صحبت کنند.

نظر شما