شناسهٔ خبر: 67801173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۲۴۸ کیلو تریاک تا بازداشت عامل تیراندازی

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های رسمی استان قرار داده است، اخباری نظیر کشف ۲۴۸ کیلو تریاک در درگیری با قاچاقیان،‌ دستگیری عاملان تیراندازی،‌ کشف اسلحه غیرمجاز و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲ مردادماه گفت: بامداد امروز در درگیری مسلحانه قاچاقچیان با پلیس، ۲۴۸ کیلوگرم تریاک کشف و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.

سردا رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با سوداگران مرگ، بامداد امروز ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان انتظامی داراب از حمل و جا به‌جایی تریاک با ۳ دستگاه موتورسیکلت در محورهای فرعی و کوهستانی داراب مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی داراب پس از هماهنگی قضایی به منطقه کوهستانی و خاکی معروف به چاگونی اعزام و هر ۳ دستگاه موتورسیکلت را مشاهده و دستور ایست دادند که قاچاقچیان با اسلحه اقدام به تیراندازی به سمت پلیس کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در درگیری متقابل با پلیس، یکی از قاچاقچیان مجروح و ۲ نفر دیگر با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار می‌کنند.

حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از خورجین‌ موتورسیکلت‌ها در مجموع ۲۴۸ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی (مجروح) و یک نفر که با سواری پژو قصد تحویل گرفتن مواد مخدر از راکبین موتورسیکلت‌ها را داشته است نیز دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه یک قبضه اسلحه کلاش که قاچاقچیان اقدام به تیراندازی به سمت پلیس می‌کردند نیز کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری ۲ قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

عامل تیراندازی در بخش ارژن دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: فردی که به سمت احشام اقدام به تیراندازی و موجب تلف شدن یک راس اسب شده بود دستگیر شد.

مهدی قلعه‌بردار تصریح کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم منجر به تلف شدن یک رأس اسب در بخش ارژن، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی را در منزلش دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم یک قبضه اسلحه گرم شکاری کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را ایراد خسارت به زمین کشاورزی عنوان و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف اسلحه سیمینوف از شکارچیان غیرمجازدر فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۲ نفر شکارچی غیرمجاز در منظقه حفاظت شده میانجنگل این شهرستان خبر داد و گفت: در پی گزارش اهالی یکی از روستاهای میانجنگل مبنی بر حضور شکارچیان در منطقه حفاظت شده، شامگاه گذشته ماموران پاسگاه امامزاده اسماعیل(ع) و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا حین گشت زنی، خودرو شکارچیان را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

فرهاد آراوند با تلاش راننده برای فرار از محل اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی خودرو را توقیف و ۲ نفر را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به کشف یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف و یک عدد دوربین شکاری دو چشم همراه با سایر لوازم شکار از متهمین، افزود: شکارچیان با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شدند.

توقیف خودروهای حامل قاچاق در خفر

فرمانده انتظامی شهرستان خفر از توقیف ۳ سواری حامل کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در راستای طرح مقابله با حمل کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد در محور مواصلاتی جهرم به خفر حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ سواری پژو ۴۰۵، ۲۰۶ و سمند حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

حجت‌الله احمدیان با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها در مجموع  ۶۸۵ جفت انواع کفش و ۳۷۶ ثوب پوشاک خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خفر تصریح کرد: در این راستا رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

انتهای پیام

نظر شما